Auto ziņas. Uzņēmējs par elektrobusiem: agri vai vēlu būsim spiesti tādus pirkt
Šodien TV Autoziņu ēdienkartē moderns elektrisks buss Peugeot e Expert. Versija Business nozīmē, ka furgonam ir ne tikai LED starmeši, bet arī pusādas sēdekļi ar apsildi, tāda pati stūre un vēl šis.
“Šim Peugeot e Expert ir ne tikai divas durvis, bet tās ir ar elektropiedziņu. Tā ir reti sastopama ekstra,” stāsta Normunds Avotiņš.
Atkarībā no garuma - un to var būt trīs, elektriskajam Expert ir 50 vai 75 kW baterija. Motors gan ir tikai viens - 100 kilovatu.
“Kas ir svarīgi, Peugeot elektrobusa nobraukums ir krietni virs 300 km.”
Ielūdzām uz testa braucienu veikalu tīkla Fans velosipēdu divīzijas vadītāju Juri Mikuleni. Viņam šī bija pirmā tikšanās ar kravas elektromobili.
“Peugeot eExpert pilsētas satiksmē ir diezgan nasks, sevišķi, ja nospiež režīmi Power. Vējš vien svilpo - jo citu trokšņu jau nav! Motorskaņa pat sākumā pietrūkst,” pieredzē dalās Mikulens.
Jautājums, vai pietrūktu sniedzamības? Latvijas mērogos - droši vien, bet pilsētā, kam elektrobusi pārsvarā taisīti, diez vai.
“Ja mums jāizvadā preces Rīgas robežās, tad ar Peugeot elektrobusa sniedzamību ir pilnīgi pietiekami, kārtīgai darba dienai.”
Elektrisko Expert var nopirkt jau par 35 100 eiro. Tas ir padsmit tūkstošis vairāk par dīzeli, turklāt tā ir bāzes cena. Bet šis, atcerieties, ir eExpert Business...
“50 000 eiro tas, protams, ir daudz. Jāņem kalkulators un jārēķina. Bet nu tā ir nākotne…..iespējams, jau drīzumā tu būsi spiests tādu elektrobusu pirkt.,” pārliecināts Juris Mikulens.
“Ieraugot cenu liekas, kur likt šādu elektrisko Peugeot Expert, kas maksā divas reizes vairāk nekā Peugeot Expert dīzeļversija. Uzņēmējiem ir cits skatījums, jo kā apstiprināja Fans Prosport pārstāvis: nākotne pieder elektromobilitātei, arī komerctransportā,” piebilst Normunds Avotiņš.