Operatīvākai "Latvijas Pasts" klientu apkalpošanai sāk darboties pirmā sūtījumu izsniegšanas telts
foto: Publicitātes foto
Bizness un ekonomika

Operatīvākai "Latvijas Pasts" klientu apkalpošanai sāk darboties pirmā sūtījumu izsniegšanas telts

Jauns.lv

Lai paātrinātu sūtījumu izsniegšanu noslogotākajās pasta nodaļas, kur sūtījumu apjoms būtiski palielinājies, bet drošības prasību dēļ ir samazinātas klientu apkalpošanas iespējas klātienē, VAS "Latvijas Pasts" pie atsevišķām nodaļām sāk izvietot speciālas sūtījumu izsniegšanas teltis. Pirmā telts darbu jau sākusi pie Rīgas 21.pasta nodaļas Ulbrokas ielā 7.

Kā informē VAS "Latvijas Pasts", šajā teltī var saņemt visa veida sūtījumus, izņemot pēcmaksas un muitojamus sūtījumus, kurus turpinās izsniegt pasta nodaļā. Par sūtījuma saņemšanu teltī klientam tiks nosūtīta mobilā īsziņa.

foto: Publicitātes foto

Kopš pagājušā gada Ziemassvētku perioda, kurā tradicionāli vērojams sūtījumu apjoma pieaugums un kurā tika sasniegts līdzšinējais sūtījumu izsniegšanas rekords vienā dienā – 42 000 vienību, sūtījumu skaits "Latvijas Pastā" nemitīgi turpinājis augt. Pašlaik vidēji darbdienā "Latvijas Pasta" nodaļās tiek izsniegti ap 50 000 sūtījumu, bet būtisks sūtījumu skaits nodaļās mēdz uzkrāties, klientiem tos neizņemot, un tādējādi kavējot gan nākamo sūtījumu pieņemšanu un apstrādi, gan izsniegšanu citiem klientiem.

Tā kā drošības prasību dēļ Covid-19 ietekmē sūtījumu izsniegšana pasta nodaļās ir apgrūtināta, "Latvijas Pasts" sācis izvietot īpašas sūtījumu izsniegšanas teltis ārpus noslogotākajām pasta nodaļām – pirmā telts sākusi apkalpot klientus pie Rīgas 21.pasta nodaļas Ulbrokas ielā 7. Sūtījumu izsniegšanas telts būs atvērta pirmdienās–piektdienās no plkst.7.30 līdz 21 un sestdienās no plkst.10 līdz 17. Tajā var saņemt visa veida sūtījumus, izņemot muitojamos sūtījumus un sūtījumus ar pēcmaksu, ko turpinās izsniegt konkrētā pasta nodaļa.

foto: Publicitātes foto

Par to, ka 21.pasta pasta nodaļas klientam sūtījums jāizņem nevis nodaļas telpās, bet sūtījumu izsniegšanas teltī, tiks nosūtīta attiecīga mobilā īsziņa. Tāpēc aicinām klientus, noformējot sūtījumus, vienmēr norādīt korektu un funkcionējošu mobilā tālruņa numuru, kā arī pievērst uzmanību īsziņas saturam, kurā norādīta sūtījuma saņemšanas vieta – pasta nodaļa vai izsniegšanas telts.

"Latvijas Pasts" turpinās dažādot sūtījumu izsniegšanas iespējas un veidot gan sūtījumu izsniegšanas teltis, gan cita veida sūtījumu izsniegšanas punktus atkarībā no tehniskajām un saskaņošanas iespējām konkrētās teritorijās. Jau 16 pasta nodaļās vai to tuvumā izvietoti arī speciāli sūtījumu izsniegšanas pakomāti, mazinot nepieciešamību izmantot pasta nodaļu operatoru darbu vai uzkavēties pasta nodaļā.

Ienākošo sūtījumu apjoms šogad būtiski pieaudzis. Vidēji 2021.gada maijā "Latvijas Pastā" ik darbdienu klientiem tiek izsniegts ap 50 000 sūtījumu, un tas ir vairāk nekā vidēji pagājušā gada decembrī, pasta uzņēmumiem noslogotākajā periodā, kad dienā tika izsniegts ap 30 000 sūtījumu, bet rekords tika sasniegts decembra beigās – 42 000 sūtījumu dienā. Jau 2021.gada aprīlī vidējais pasta nodaļās izsniegto sūtījumu skaits veidoja ap 40 000 sūtījumu dienā.

Savukārt drošības normu dēļ "Latvijas Pastā" patlaban nestrādā aptuveni 100 kases sistēmu, kurās iepriekš tika apkalpoti klienti, samazinot gan apkalpošanas plūsmu, gan ātrumu pasta nodaļu tīklā.