Auto ziņas: vai VW Arteon Shooting Brake ir vērts izvēlēties VW Passat vietā?
Iepazīstieties - Volkswagen Arteon universālis jeb Shooting Brake! Vai neparastais Volkswagen ar svešādu nosaukumu Shooting Brake varētu būt vilinošaks par tikpat labu Passat Variant? Un ja varētu, tad kāpēc? To vaicājām Autoriepu nama direktoram un automašīnu izzinātājam Oskaram Krampānam.
Kopš krosoveri nostiprinājušies kā dominējošā suga gandrīz visās pasažieru automašīnu klasēs, tradicionālajām liela apjoma formām pienākuši grūti laiki. Varbūt tāpēc Volkswagen sadūšojies piešķirt retu un netradicionālu formātu augstākās klases modelim Arteon.
Kā jau augstākas klases Volkswagen, Arteon pieejams tikai ar divu litru dzinējiem, ja neskaita plug in hibrīdu, kas balstīts uz 1.4 TSI. Jaudas Shooting Brake netrūkst - dīzeļu galā atrodami pat 200 zirgspēku dzinēji, bet benzīna agregātu tops ir Arteon R ar 320 zirgspēkiem. Jo lielāka jauda, jo lielāka iespēja, ka garajam auto būs pilnpiedziņa. 20 collu riteņi šajā komplektācijās var šķist nepiemēroti mūsu ceļiem, taču piekares iestatījumi un praktiskais tests pierāda pretējo. Uzmanieties no bedrēm, un viss būs labi!
Ceļš uz Arteon Shooting Brake ir vaļā ar priekšpiedziņas versijām, kuras uz priekšu virza 150 - 190 zirgspēku dzinēji. Braucot jūtams, ka šis nav sporta auto, drīzāk izmeklēts gran turismo ar tautas auto logotipu priekšā. Neparasti un nebūt ne lēti, taču Shooting Brake beigu beigās tik un tā iznāk pieejamāks par īstiem premium liftbekiem, sprortbekiem un citiem netipiskiem piecdurvju limuzīnu izpildījumiem.
Vienlaikus pat tumšajā R Line modeļa salonā ir vairāk gaismas un plašuma, tāpēc Arteon ir ļoti tīkams ceļabiedrs tālākiem braucieniem, sevišķi šādā izpildījumā ar divkārt laminētiem stikliem, matricu gaismām un Harman Kardon skaņu.