Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: hibrīda titāni Toyota Highlander pret Kia Sorento PHEV

Auto ziņas

Jauns.lv

Toyota Highlander un Kia Sorento. Mūsu ielās tie pagaidām ir retums. Otrpus okeānam šis duets ir gandrīz tēma Nr.1 septiņvietīgo SUV klasē. Paskatīsimies, ko amerikāņi tajās atraduši.

Pēc amerikāņu mērauklas šie SUV nemaz nav tie lielākie, bet mums gan. Ja Toyotai vismaz vēl ir mūžīgais Land Cruiser, tad Sorento ir lielākais Kia modelis, kādu vispār var nopirkt Eiropā. Te jāpiemin, ka abi ražoti tālumtālu no Vecā kontinenta - Sorento Dienvidkorejā, bet Highlander - ASV. Salīdzinot gabarītus, šķiet, ka abi seko kādam nerakstītam standartam - metru 90 plati, metru 70 augsti, garums - 4,8 Kia un bez četriem centimetriem pieci metri Toyotai.

“Tātad ģeometriski abas automašīnas ir ļoti līdzīgas, lai neteiktu, ka vienādas. Riteņu bāzes ir identiskas. Tehniski gan tie atšķiras, un tas atkarīgs no pieejamības mūsu tirgū. Highlander ir pašuzlādes hibrīds. Tāds varētu būt arī Sorento, taču konkrētais auto ir plug - in. Aiz vāciņa ir uzlādes kontaktligzda,” stāsta Normunds Avotiņš.

Ar uzlādētu bateriju Sorento kādus 50 kilometrus var nobraukt bez benzīna, ko arī labprāt dara. Pēc tam nelielajam turbomotoram ir vairāk darba. Toyota diez ko nemīl likt mazlitrāžas dzinējus lielās mašīnās, tāpēc Highlander spēka iekārtas sirds ir 2,5 litru dzinējs, ko labi pazīstam no RAV4. Vispār jau abiem modeļiem ir arī normāli V6 dzinēji, taču Eiropā arī tie nav pieejami.

“Bagāžnieki abiem ir grandiozi. Vadoties no trešās rindas pasažkieru skatpunkta, uzvarētājs būtu Kia. Te ir atsevišķ klimats. Highlander ir tikai ventilācijas griestos. Bet Toyotai ir kas cits. Te sēdekļi ir abi vienādi. bet tur 40:60. Tas var noderēt, ja vedama lielāka bagāža un aizmugurē sēž tikai viens pasažieris.”

Lai paātrinātu ietikšanu pēdējā rindā, Kia izgudrota lūk šāda podziņa, kas uzreiz aizšauj uz priekšu otrās rindas krēslu. Toyotai tādas nav, un sēdekļa bīdīšana iznāk lempīgāka. Toties Highlander ir iespējama trīszonu klimata iekārta, kādas Sorento nav vispār. 

Visu aizmugurējo sēdekļu nogāšana gar zemi abos auto norit apmēram vienādi - nākas paskraidīt vai ielīst bagāžniekā.

“Pēc šī vingrinājuma secinājums viens - vieta ir līdzīga, bagāžnieka garums arī. Nevar dabūt līdzenu grīdu. Sēdekļu locīšanas procedūra Kia ir daudz vienkāršāka,” turpina Avotiņš.

Praktisko testu abas automašīnas izturējušas teicami, ja arī ar nelielām piebildēm. Tagad laiks salīdzināt vadītāja darba vietas.

“Jaunā Sorento salonu var raksturot īsi - grezni un moderni. Viss, ko redzat, ir standartaprīkojumā. Mūsu tirgū ir tikai viena komplektācija, pati labākā.”

Un stāsts nav tikai par komfortu un glītiem dekoriem. Kia ir ļoti attīstīta multimēdiju iekārta un funkcijām bagāts centrālais displejs. Mērskalu panelis arī neatpaliek. Tajā pat atainojas bildes no aklo zonu kamerām. Toyotā viss ir kaut kā vienkāršāk, un pat neredzēti milzīgais televizors pa vidu nespēj neko daudz mainīt.

“Highlander salons ir tāds konservatīvāks, sevišķi salīdzinot ar Kia. Bet es te jūtos tā, it kā ar brauktu ar šo auto katru dienu. Kaut kas varbūt izskatās lēti, bet kad saliek visu kopā - manta!”

Lūk, šis ir interesanti. Toyota prasme padarīt hibrīdus arvien taupīgākus ir plaši pazīstama. Lielais Highlander uzrāda 7,9 litrus, kas būtu salīdzināms ar tikpat liela dīzeļauto apetīti. Bet ko tad Kia? Parasti korejieši neuzrāda degvielas ekonomijas rekordus, bet Sorento plug in ir citāds. Pat ar tukšu bateriju tas prot iztikt ar sešiem litriem benzīna uz simtu. Tad ko mēs vēl gaidām??? Lēnāk pār tiltu - uzlādējamais Kia maksā gandrīz 60 000 eiro...

Viszemākā cena, kas arīdzan veiksmīgi konkurē ar Highlander cipariem, ir Sorento dīzelim - 54 tūkstoši. Lai bez šaubu ēnas izvēlētos elektrificētos variantus, noderētu kāds līdzmaksājums. Nākotnē savu lomu varētu nospēlēt plug - ina superzemie CO2 izmeši.

Lai iedrošinātu pircējus, Toyota Baltic panākusi Highlander īpaši zemu sākuma cenu - 45 000 eiro. Tik maz jaunais modelis nemaksā nekur citur Eiropā. Taču dīleri ziņo, ka lielāka interese ir par 50 un vairāk tūkstošus vērtajiem Executive un Premium, seviški, kopš atkal pakāpušās Land Cruiser cenas, un nav atrisināti sarežģījumi ar 2,8 l dīzeļmotora piegādēm.

Gan Sorento, gan Highlander ir diezgan plaša krāsu izvēle - ņem kaut spilgti sarkanu, ja gribi! Interjera krāsu gamma turpretim ir daudz skopāka. Amerikāņiem pieejamās silto toņu kombinācijas mums ir liegtas.

Verdikts

Un ko tad tagad darīt, ja abi ir tik forši? Katrs pa savam ir izdevušies. Laikam jau tāpat kā profesionālajā sportā, visu izšķirs nauda. Highlander var dabūt par 50 000 eiro. Sākuma cena ir vēl zemāka. Sorento tomēr maksā vairāk. Beigās Toyota finišē labi ja kādu pusmetru priekšā.