Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kas ir Škoda Laurin & Klement

Auto ziņas

Jauns.lv

Visgreznākais Škoda Kodiaq saucas Laurin & Klement, par godu čehu autoražotāja dibinātājiem Vāclavam Laurinam un Vāclavam Klementam.

Škoda Kodiaq saprotamu iemeslu dēļ pie mums ir bieži sastopams auto. Tikpat saprotamu iemeslu dēļ kāds varbūt gribētu tādu Kodiaq, kāda nav kaimiņam. Jaudīgs, taču salīdzinoši dārgs risinājums būtu Kodiaq RS. Sportisku noti lielā apvidnieka partitūrā ieliek izteiksmīgais Sportline komplekts, bet tiem, kas Kodiakā labprātāk saskata visurgājēju, paredzēts robustais Scout. Taču ir viena Kodiaq speciālā versija, kas pie mums sastopama pagalam reti, un uz ielas to atpazītu tikai zinātājs.

Pirms 125 gadiem uzņēmīgie bohēmieši Mlada Boļeslavā nodibināja velosipēdu, motociklu un vēlāk arī automašīnu manufaktūru. 1925. gadā to pārņēma Škoda Works konglomerāts, un nosauca firmu tā, kā to pazīstam šodien - Škoda Auto. Kodiaq Laurin & Klement iekļauts viss labākais, ko čehu autoražotājs spēj dot, tomēr ārpusē par ko īpašu liecina vien nelieli uzraksti uz priekšējiem spārniem.

“Jā. Laurin & Klement nebūs nedz lielu un brutālu bamperu, nedz īpašu uzliku. Nebūs arī spilgtu krāsu. Šīs komplektācijas būtība ir slēpta, delikāta elegance,” stāsta Normunds Avotiņš.

Patiesībā ekskluzīvajam Kodiaq ir atšķirīga dizaina bamperi, hromēta radiatora reste un 19 collu diski, kādu citiem "lācēniem" nav. Taču, tas, kas patiešām izceļ L&K ne tikai starp citiem Kodiakiem, bet arī citām Škodām, ir salons.

Laurin & Klement nekad nav bijusi no lētākajām, un rodas jautājums, par ko tad man jāmaksā - par to, ka 2 uzrakstiņi ārā? Protams, nē. Galvenais ieguvums ir salons. To nevar parādīt, bet smarža jau runā pati par sevi - šeit izmantota dabīgā āda, un tādus sēdekļus nevar dabūt nevienā citā Kodiaq komplektācijā.

Tie var būt melni vai bēškrāsas, un abos gadījumos atzveltnēs būs izšūts Laurin & Klement logotips.

“Un ko es vēl gribu uzsvērt - šis ir pirmais Kodiaq, kurā sastopu jaunā dizaina stūri. Ar diviem spieķiem, tādu kā jaunajai Octavia. Un paskatieties, cik eleganti stūrē iestrādāts Laurin & Klement uzrakstiņš!”

Un tas vēl nav viss. Rezerves riteņi ne mazāk eleganti iestrādāts Canton audiosistēmas sabvūferis, bet multimediju iekārtā - rūpnīcas navigācija. Apple Car Play savienojams bez vadiem. Apsildāms ir viss, ieskaitot stūri, vējstiklu un aizmugurējos sēdekļus. Manevrējot apkārtni uzmana 360 grādu kameras, bet braucot - vadītāja asistentu komplekss.

Ja jau šī komplektācija ir tik eleganta, un tāda tā patiešām ir, kāpēc tā sastopama tik reti? Lieta tāda, ka L&K vienmēr bijuši ļoti dārgi, lai kāds būtu pamatmodelis. Piemēram, Vācijā šāds Kodiaq maksā vismaz 45 000 eiro bez papildaprīkojuma. Mums paveicies. Ar priekšpiedziņu un benzīna motoru L&K maksā nedaudz virs 32 000 eiro. Savukārt ar dīzeli un 4x4 kā šis auto - 37 000 eiro. Salīdzinājumam - par tādu naudu var dabūt VW Tiguan R - Line, bet tikai ar mazo benzīna motoru un velkošo priekšu.