Tehniskās apskates naktī Rīgā jauns rekords - pārbaudīti gandrīz 1200 auto
Pēc aptuvenām aplēsēm, pagājušajā naktī tehniskās apskates staciju apmeklēja vairāki tūkstoši interesentu.
Auto un tehnoloģijas

Tehniskās apskates naktī Rīgā jauns rekords - pārbaudīti gandrīz 1200 auto

Jauns.lv

Pagājušajā naktī, 2015.gada 22.-23.augusta pasākumā „Tehniskās apskates nakts – 2015” Rīgā, kas ilga gandrīz desmit stundas, pārbaudīti 1159 automobiļi. Lielākā daļa (953 auto) izmantoja iespēju veikt bezmaksas transportlīdzekļa diagnostiku, bet tehniskās apskates uzlīmi saņēma 206 (jeb 17,8%) spēkrati, informē CSDD.

Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16,5 gadi (vidējais Latvijas autoparka vecums ir gandrīz 13 gadi). Vecākais auto, kas pagājušajā naktī ieripoja tehniskās apskates stacijā, bija 1982.gada BMW 323, bet jaunākais – pagājušā gada elektromobilis "Volkswagen Up".

Uz šīm pārbaudēm tiek vestas automašīnas, kas nav speciāli gatavotas tehniskai kontrolei; to īpašnieki vēlas noskaidrot, kas tieši kaiš viņa auto. Tādēļ izbrāķēto spēkratu procents ir krietni lielāks nekā ikdienā, proti „2” vai „3” vērtējumus saņēma 77% auto. Tehniskās apskates darbinieki visvairāk aizrādījumus izteica par balstiekārtas bojājumiem, nenoregulētiem lukturiem,  bremžu sistēmas bojājumiem,  eļļas noplūdi kā arī bīstami nodilušām riepām.

 „Līdz pat „pirmajiem gaiļiem” darbs tehniskās apskates stacijā Rīgā ritēja savstarpējas sapratnes un draudzīgu konsultāciju gaisotnē,” stāsta SIA „Auteko & TŰV Latvija” valdes loceklis Aivars Amoliņš. „Turklāt esam ieguvuši vairākus patstāvīgus klientu, kuri tehnisko apskates nakti apmeklē katru gadu. Prieks, ka viņiem rūp savs auto un drošība! Tomēr, līdzīgi kā iepriekšējos gados, bažas rada lielais to spēkratu skaits, kuriem speciāli atklāja būtiskus defektus - šie transportlīdzekļi ikdienā reāli apdraud satiksmes drošību.”   

Pēc aptuvenām aplēsēm, pagājušajā naktī tehniskās apskates staciju apmeklēja vairāki tūkstoši interesentu. Vislielākais skatītāju pieplūdums bija uz Jāņa Rozīša Streetbike Freestyle šoviem, kurā tika „grieztas  saulītes”, mesti kūleņi, žonglēts ar uguns bumbām, kā arī lekts ar motociklu cauri degošam riņķim. Pieprasīti bija arī citi ar satiksmes drošību saistīti informatīvi-izklaidējošie pasākumi. Piemēram, „apgāžamajā mašīnā” par drošības jostu lietošanu nepieciešamību pārliecinājās ap 400 cilvēki. Savukārt PIT STOP auto riteņa maiņas sacensībās labākais laiks vīru konkurencē bija 1 minūte un 29 sekundes, bet kāda dāma spēja riepu nomainīt 2 minūtēs un 3 sekundēs. Pasākuma apmeklētāji izrādīja arī lielu interesi par elektromobiļiem.

Tehniskās apskates nakts klienti ar sociālo tīklu starpniecību izteica savu viedokli par pasākuma nozīmi. Dažas apmeklētāju atsauksmes twitter:

•    

Anatoly ‏@villyroy:

Paldies @CSDD_LV par iespeju ar labu muziku un garigo iziet tehnisko!

•    Toms Atte ‏@TomsAtte: CSDD TA nakts (man vakars :D) ir beigusies ar jaunu uzlīmi logā. #tanakts @ CSDD tehniskas apskates… https://instagram.com/p/6sVdO-qcQg/  

•  

 janis ‏@jancis_g94:

Paldies @CSDD_LV naktim, nebija garlaicīgi stāvēt rinda. Jo bija ko skatīties. Pac lielākais prieks ka TA izgāju.

•     Maya Maya ‏@bonemaya Kā katru gadu-paviesojos @CSDD_LV TA naktīs. Cilvēku tik daudz, pieprasīts pakalpojums #TAnakts

•    

Sanita ‏@SanitaCiekure 

Pirmo reizi pati biju tehniskajā apskatē :) Iemācījāmies arī, kā izkļūt no apgāzta auto #TAnakts

•     Mārtiņš Stamguts ‏@MartinsStamguts Mazliet būs jāpagaida uz #tanakts, bet safety first... Ir to vērts, ja auto no pagājušā gadsimta

Tehniskās apskates nakti rīkoja SIA „Auteko&TŰV” sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Nākamā tehniskās apskates nakts šogad notiks 28.augustā Daugavpilī.

Par Rīgas tehniskās apskates darba rezultātiem

Rīgas tehniskās apskates stacijā Antenas ielā 2 pērn tika pārbaudīti vairāk nekā 350 tūkstoši vieglo automobiļu (358 013). Ar pirmo reizi tehnisko apskati Rīgā veic 61,32% automobiļu (Latvijā – 59,2%). Visvairāk –  trešdaļa automobiļu Rīgas tehniskās apskates stacijā 2014.gadā tika „izbrāķēti” par būtiskiem bojājumiem balstiekārtā (palielinātas brīvkustības buksēs, sailentblokos, balstšarnīros), 25% auto bija nenoregulēti vai nedegoši lukturi, bet 20% transportlīdzekļu tika atklātas problēmas bremžu sistēmas darbībā.

Vidēji katrā darba dienā Rīgā astoņiem transportlīdzekļiem dēļ konstatētajiem bīstamiem bojājumiem tiek liegts piedalīties satiksmē, turklāt lielākā daļa no tiem ir saistīti ar bremžu sistēmu: pārplīsuši bremžu cauruļvadi un šļūtenes vai bremzes gandrīz nav darbojušās, kas ir ārkārtīgi bīstami un nepieļaujami ceļu satiksmē.

Kasjauns.lv/ Publicitātes foto