Pārslogoto pakomātu dēļ "Omniva" kurjeri izsniedz pakas pat no busiņiem
foto: LETA
Ilustratīvs foto.
Bizness un ekonomika

Pārslogoto pakomātu dēļ "Omniva" kurjeri izsniedz pakas pat no busiņiem

Jauns.lv

Paku sūtījumu nozare pašreiz ir pārslogota, jo Covid-19 pandēmijas laikā cilvēki ļoti aktīvi izmanto iespējas sūtīt dažādas pakas. SIA "Omniva" mārketinga vadītāja Ruta Pole sarunā ar Jauns.lv pavēstīja, ka uzņēmums katru dienu darbā pieņem jaunus darbiniekus. Lai paātrinātu paku piegādi, "Omniva" kurjeri izsniedz sūtījumus arī no busiņiem, kas atrodas blakus pakomātiem.

Pole norādīja, ka pēdējā laikā būtiski pieaudzis paku sūtīšanas apjoms. Tas ir palielinājies par 163%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn.

Sūtījumi jāgaida vairākas dienas

"Neskatoties uz straujo apjomu pieaugumu, kas ir milzīgs izaicinājums loģistikas procesiem un infrastruktūrai, "Omniva" Latvija šobrīd joprojām vairāk nekā 50% no sūtījumiem piegādā laicīgi, nākamajā dienā. Taču daļai no sūtījumiem piegāde var kavēties līdz pat 5 dienām," Pole skaidroja.

Viņa arī atzina, ka šobrīd ar problēmām un aizkavēšanos sūtījumu piegādēs saskaras visi nozares uzņēmumi, tajā skaitā arī "Omniva", jo valstī ieviestās ārkārtas situācijas dēļ sūtījumu skaits ir daudzkāršojies. Bez tam tā nav tikai Latvijas problēma.

Ko dara, lai paātrinātu paku piegādi?

Pēdējo mēnešu laikā "Omniva" katru dienu darbā pieņem jaunus darbiniekus (+100% pret 2020.gada novembri; darbā pieņemti 130 jauni cilvēki). Tāpat ir palielināta loģistikas kapacitāte (pakomāti papildināti ar 1744 skapīšiem, papildus noliktavas telpas +2000 m2) un ievērojami paplašināts autoparks.

Pole uzsvēra, ka darbs norit 24 stundas diennaktī un notiek arī citi darbi, lai paātrinātu paku piegādi. "Tāpat arī šogad esam plānojuši uzstādīt vēl 51 jaunu pakomātu visdažādākajās Latvijas vietās."

"Jānorāda, ka šobrīd apkalpojam pakomātus līdz pat 5 reizēm dienām. Lai paātrinātu paku piegādi, "Omniva" kurjeri izsniedz sūtījumus arī no busiņiem, kas atrodas blakus pakomātiem.

Kā arī mēs aicinām ikvienu paciņas saņēmēju pēc iespējas ātrāk izņemt piegādātos sūtījumus, lai pakomātos atrastos vieta citiem sūtījumu saņēmējiem," viņa aicināja.

Domāts arī par brīvprātīgajiem

Uzņēmums ir palielinājis darbinieku skaitu par 30% un turpina to darīt. Šobrīd ir pieejamas vairākas aktuālas vakances, kurās aicina pieteikties darbā.

"Omnivā" arī domāts par brīvprātīgo piesaisti, lai darbs ritētu ātrāk. "Šo jautājumu esam apsvēruši, taču te ir ļoti būtisks ir arī datu drošības un materiālās atbildības faktors, tāpēc primāri pieturamies pie papildus pilntiesīgu "Omniva" darbinieku piesaistes."

Uzstādīti jauni pakomāti

"Esam paplašinājuši esošo tīklu ar gandrīz 2000 jauniem skapīšiem un šī gada laikā uzstādīsim vēl papildus 51 pakomātu ar 11 tūkstošiem skapīšu. Tie būs izvietoti arī jaunās apdzīvotās vietās, kur iepriekš "Omniva" pakomāti nebija pieejami, piemēram, Mazsalacā, Nīcā u.c." Pole ieskicēja uzņēmuma paplašināšanos.

Vēl viņa piebilda, ka pandēmijas ietekmē ievērojami ir pieaudzis lielāku izmēru sūtījumu apjoms M un L izmēra skapīšos. Cilvēki ļoti aktīvi iegādājas apavus, apģērbus, rotaļlietas kā arī lielākas sadzīves lietas – tehniku, traukus un dažādus remonta piederumus.

Aicina izņemt sūtījumus pēc iespējas ātrāk

Jauns.lv jau ziņoja, ka paku sūtījum nozare pašreiz saskaras ar ievērojami palielinātu sūtījumu daudzumu valstī noteiktā ārkārtas stāvokļa un ierobežojumu dēļ, tādēļ daļa piegāžu notiek novēloti, iepriekš pavēstīja Pasta komersantu biedrībā. Šī iemesla dēļ biedrība aicina sabiedrību attiekties pret situāciju ar izpratni un ikvienu iesaistīties situācijas normalizēšanā, iespējami īsā laikā pēc informācijas saņemšanas izņemot savus sūtījumus no paku termināliem vai sagaidot kurjeru norunātajā laikā un vietā.