foto: Publicitātes
"Citroën" prezentē savu pirmo 100% elektrisko kompaktvenu - "ë-Jumpy"
Jaunais ë-Jumpy ir neliela komercautomobiļa labāko īpašību apvienojums.
Bizness un ekonomika
2020. gada 25. maijs, 10:25

"Citroën" prezentē savu pirmo 100% elektrisko kompaktvenu - "ë-Jumpy"

Jauns.lv

Būdams vadošais spēlētājs vieglo komercautomobiļu tirgū jau 90 gadus, "Citroën" pasaulei atklājis savu 100% elektrisko kompaktvenu "ë-Jumpy". Bez kompromisiem saglabājot veiktspēju un labākās īpašības, kas ir Jumpy panākumu pamatā, ë-Jumpy nāk ar jaunu komforta dimensiju un ļaus mierīgi savu darbu veikt jebkura amata meistaram, jo bezizmešu režīmā spēj nobraukt līdz pat 330 kilometriem (WLTP).

Tirgus vajadzībām pielāgots modelis

Jaunais "ë-Jumpy" ir neliela komercautomobiļa labāko īpašību apvienojums. Tam ir kompaktas ārējās dimensijas, taču tai pašā laikā automobilis piedāvā pielāgojamību, labu ergonomiku, plašu salonu un mantu novietnes, kā arī optimālu kravas nodalījuma ietilpību.

Vairums jaunā "ë-Jumpy" versiju ir 1,90 metrus augstas. Tas ir ar nolūku, lai "Citroën" varētu iebraukt tur, kur daudzi konkurenti nespēj, piemēram, pazemes stāvvietās, iepirkšanās centros u.tml.

Ar 1275 kg kravnesību "Citroën" "ë-Jumpy" ir trāpījis segmenta sirdī. Visas "ë-Jumpy" versijas spēj vilkt līdz pat 1 tonnu smagu piekabi, un tas ir labākais rādītājs klasē. Modeļa kravas nodalījuma tilpums atkarībā no modifikācijas ir no 4,6 līdz 6,6 kubikmetriem, un arī tie ir vadošie lielumi tirgū. Elektriskā "Jumpy" kravas telpas lietderīgais platums starp riteņu arkām savukārt ir 1,25 metri. Tātad pietiekams, lai varētu pārvadāt eiropaletes.

Elektromotora lietderība

Jumpy elektriskajai versijai ir pieejamas divas dažādas baterijas. Pircējam tas nozīmē iespēju izvēlēties transportlīdzekli ar savām specifiskajām vajadzībām un arī budžetam piemērotāko darbības rādiusu. Lai kāds tas arī būtu, "Citroën" dod "ë-Jumpy" litija jonu baterijām 8 gadu vai 160 000 kilometru nobraukuma garantiju.

Ja automobilim ir uzstādīta 50 kWh baterija, kas salāgojama ar XS, M un XL virsbūvēm, "ë-Jumpy" spēj nobraukt 230 kilometrus (WLTP cikls). Ja mašīnai uzstādīta 75 kWh baterija, un tā ir pieejama M un XL modeļiem, nobraukuma diapazons ir 330 kilometri.

Automobilim uzstādītais elektromotors darbojas atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam un apstākļiem. Elektromotors maksimāli attīsta 136 ZS un 260 Nm, savukārt automobiļa maksimālais ātrums  jebkurā no braukšanas režīmiem ir 130 km/h. Režīmi, starp citu, ir trīs: ikdienas jeb Normal, kurš sabalansē nobraukuma diapazonu ar veiktspēju, ekoloģiskais jeb Eco, kurš optimizē enerģijas patēriņu, un veiktspējas jeb Power. Šajā režīmā piekrauta "ë-Jumpy" sniegums ir tāds pats, kā tukšam automobilim Normal braukšanas režīmā.

Uzlāde ir iespējama tikai stacionāram auto ar ieslēgtu Park režīmu, un tā atbalsta superātro lādēšanu ar līdz pat 100 kW jaudu. Šādā gadījumā ë-Jumpy ar 75 kWh bateriju līdz 80% līmenim var uzlādēt 45 minūtēs. 50 kWh bateriju līdz šai atzīmei var uzpildīt 30 minūtēs. Tāpat "Citroën" "ë-Jumpy" ir reģeneratīvās bremzēšanas sistēma, kas palīdz akumulēt vēlākai lietošanai enerģiju ik reizi, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli vai bremzē.

Komfortabls un ērts lietošanā

"Citroën" "ë-Jumpy" balstiekārta vienlaikus nodrošina gan precīzu stūrēšanu, gan ļoti labu amortizāciju. Lai nodrošinātu maksimālu komfortu, "ë-Jumpy" ir uzstādītas mainīgas stingrības atsperes un amortizatori, kuru īpašības mainās atkarībā no slodzes. Tā ir pasīva sistēma, kas amortizāciju pielāgo mašīnas klīrensam.

Gluži kā pats automobilis, arī tā interjers ir funkcionāls ar 12V un USB ligzdām cimdu nodalījumā, lielu atvilktni zem pasažiera sēdekļa, glāžu turētajiem priekšējā paneļa abās pusēs u.c. Vispārēji ņemot, "ë-Jumpy" salonā atrodamo sīklietu nodalījumu kopējais tilpums ir gandrīz 100 litri.

"ë-Jumpy" priekšā ir trīs atsevišķi sēdekļi. Īpaši salokāmais ārējais pasažiera sēdeklis dod iespēju automobiļa kravas nodalījuma lietderīgo garumu palielināt vēl par 1,16 metriem līdz tas sasniedz 4 metrus. Šajā auto ir padomāts arī par viedierīcēm. Piemēram, augšējā sīklietu nodalījumā iespējams nostiprināt planšetdatora turētāju, kurš piemērots ierīcēm ar ekrānu līdz 11 collām. Viedtālruņa nostiprināšanai paredzēts pielāgojamais vadītāja glāzes turētājs, savukārt "Apple" "CarPlay" un Android Auto saskarnes nozīmē iespēju viedtālruni ērti savienot ar "Citroën" "ë-Jumpy" multimediju sistēmu.

Atbalsta sistēmas vēl lielākam komfortam

"Citroën" "ë-Jumpy" aprīkojumā ietilpst 15 atbalsta sistēmas, kuru galvenais uzdevums ir nodrošināt drošu braukšanu bez nevajadzīga stresa. Atkarībā no versijas "ë-Jumpy" ir segmentam neraksturīgas bīdāmās durvis, kuru atvēršanai un aizvēršanai pietiek vien zem aizmugurējā bampera attiecīgajā pusē pašūpot kāju. Vēl viena šim komercauto segmentam netipiska funkcija ir Keyless funkcija mašīnas atslēgšanai un iedarbināšanai, kā arī Head-up displejs, kas vadītājam ataino visu svarīgāko informāciju, viņam neatraujot skatienu no ceļa.

"ë-Jumpy" aprīkojums arīdzan ietver aktīvo ārkārtas bremžu sistēmu (Active Safety Brake), sistēmu vieglākai gaitas sākšanai slīpumā (Hill Start Assist), vadītāja modrības monitorēšanas sistēmu (Driver Attention Alert), sistēmu, kas brīdina par izbraukšanu no joslas (Lane Departure Warning), sadursmes riska brīdinājuma sistēmu (Collision Risk Alert), atpakaļskata kameru, saķeres kontroles sistēmu Grip Control, ātruma ierobežojuma zīmju atpazīšanas un rekomendāciju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, aklo zonu monitorēšanas sistēmu u.c.

Dīleru salonos jaunais "ë-Jumpy" nonāks 2020.gada otrajā pusē. Gada beigās tam pievienosies 100% elektriskais Jumper, savukārt nākamgad elektromobiļu klāstu papildinās elektriskais Berlingo Van. Tādējādi no 2021.gada visu "Citroën" komercauto floti veidos mašīnas ar efektīviem iekšdedzes dzinējiem un to elektrificētie analogi.

Tēmas