“Maxima”: PVN samazināšana svaigajai pārtikai veicinās vietējo ražotāju konkurētspēju
Latvijas ražotāju pārtikas produktu īpatsvars ir vislielākais tieši svaigo produktu kategorijā, tādēļ “Maxima Latvija” rosina atbalstīt vietējos ražotājus, samazinot pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi visām svaigo pārtikas produktu grupām, t.sk. svaigai gaļai, zivīm, olām un piena produktiem, vienlaikus saglabājot samazināto PVN arī Latvijai raksturīgiem augļiem un dārzeņiem.
“Šajā ekonomiski sarežģītajā laikā mums pirmkārt visiem kopā ir jāsniedz atbalsts cilvēkiem. PVN likmes samazināšana vietējo ražotāju produkciju padarīs ne tikai lētāku un pieejamāku iedzīvotājiem, bet arī palīdzēs ražotājiem saglabāt apgrozījumu, turpināt sekmīgu darbību un nodrošināt darba vietas. Turklāt pārtika Latvijā joprojām veido proporcionāli ļoti lielu ikdienas izdevumu daļu un vairāk nekā puse jeb 63% iedzīvotāju1 šobrīd meklē veidus kā tērēt mazāk, tāpēc PVN samazinājums arī citiem pārtikas produktiem sniegtu iespēju būtiski uzlabot iedzīvotāju pārticību un ekonomisko situāciju,” stāsta “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.
“Eurostat” dati par 2018.gadu parāda, ka Latvijas iedzīvotāju tēriņi par pārtikas precēm ir starp augstākajiem Eiropā. Ja vidēji Eiropā iedzīvotāji pārtikai novirza 12% no visiem ienākumiem, tad Latvijā tā ir teju piektā daļa jeb 18%. PVN un līdz ar to arī cenu samazinājums Latvijai raksturīgiem dārzeņiem, augļiem un ogām ir veicinājis cilvēku paradumu ēst veselīgāk. Līdz ar PVN likmes 5% apjomā ieviešanu 2018. gada sākumā, par vairākiem desmitiem procentu ir audzis šīs kategorijas pieprasījums.
Turklāt no “Maxima” pircēju ikdienas pārtikas pirkumu groza līdz pat 70% veido tieši svaigie pārtikas produkti. Līdz ar to PVN samazināšana visai šai kategorijai veicinātu kvalitatīvas un veselīgas pārtikas pieejamību Latvijas iedzīvotājiem un būtiski samazinātu ikdienas izdevumus.
Lai pircējiem nodrošinātu visizdevīgākās cenas katru dienu, “Maxima Latvija” ir veikusi ilgtermiņa cenu samazināšanu līdz 40% vairākiem tūkstošiem ikdienā svarīgām precēm. Pirms cenu samazināšanas “Maxima Latvija” ir veikusi rūpīgu analītisku darbu, lai identificētu tās preču kategorijas un preču grupas, kas ir pircēju iecienītākās un ikdienā un svētkos visbiežāk nonāk iepirkumu grozos.