"Rīgas satiksmei" atļauj turpināt iepirkt zemās grīdas tramvajus
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ļauj Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) turpināt zemās grīdas tramvaju iepirkumu, liecina IUB informācija.
Šā gada 8.oktobrī divi uzņēmumi - "Stadler Polska sp.z.o.o." un "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna" - pārsūdzēja RS iepirkumu.
Abi uzņēmumi sūdzējās par RS iepirkumā izvirzītajiem zemās grīdas tramvaju tehniskajiem parametriem, taču IUB lēma atļaut RS turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā un atstāt spēkā Sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.
LETA jau ziņoja, ka RS šā gada 14.septembrī izsludināja iepirkumu 20 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei. Paredzēts, ka tramvaji kursēs uz Pārdaugavu. Termiņš, līdz kuram varēja pieteikties konkursā, bija šā gada 15.oktobris. Orientējošā iepirkuma summa ir 70 miljoni eiro.
Iepirkumam par 20 zemās grīdas tramvaju iegādi tika saņemti trīs pieteikumi, savukārt par iepirkuma nolikumu pirms pieteikuma iesniegšanas interesi izrādīja 22 potenciālie kandidāti.
Kā liecina IUB informācija, šā gada 8.oktobrī divi uzņēmumi - "Stadler Polska sp.z.o.o." un "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna" - pārsūdzēja RS iepirkumu.
Jau vēstīts, ka RS zemās grīdas tramvaju iepirkuma nolikums esot izstrādāts tā, lai atbilstu tikai viena ražotāja - "Škoda" - produktam, šādi "no spēles izslēdzot" citas ieinteresētās kompānijas, vēstīja žurnāls "Ir". Turklāt "Škoda" tramvaji ir vieni no dārgākajiem, izpētījis "Ir".
"Ir" vēsta, ka sākotnēji interesi par jauno tramvaju iepirkumu izrādījuši kopumā 22 ražotāji, taču lielākā daļa esot nozudusi pēc iepazīšanās ar konkursa nolikumu. Kā ziņots, pieteikumus iesniedza trīs pretendenti - čehu ražotājs "Škoda Transportations" un divi poļu ražotāji - "Stadler Polska" un PESA. Abas poļu firmas pašreiz iepirkumu apstrīdējušas IUB.
RS preses pārstāvis Viktors Zaķis žurnālam "Ir" situāciju komentēja, norādot, ka RS nav bijis neviens iepirkums, kas netiktu apstrīdēts. "Nezinu, kas tam ir galvenais dzinulis, vai tā ir modes tendence?" neizpratni par kārtējiem pārmetumiem paudis Zaķis.
Kā ziņots, jaunie zemās grīdas tramvaji Rīgā varētu sākt kursēt jau 2016.gada otrajā pusē pa 4.tramvaja maršrutu Imantas virzienā. Iepriekšējais zemās grīdas tramvaju iepirkums noslēdzās 2008.gadā, kad par iepirkuma uzvarētāju kļuva uzņēmums "Škoda Transportation".
Pašlaik uzņēmuma rīcībā ir 26 zemās grīdas tramvaji, kuri kursē 6. un 11.tramvaja maršrutos.