"Porsche" elektroauto izpērk pat neredzot
foto: EPA/Scanpix
"Porsche Taycan" ir pirmais slavenā autobūvnieka spēkrats, ko darbina tikai elektrība.
Auto un tehnoloģijas

"Porsche" elektroauto izpērk pat neredzot

Kas Jauns Avīze

Kamēr klimata aktīvisti skandalējas pie starptautiskās autoizstādes Frankfurtē, pieprasot videi draudzīgākus spēkratus, Štutgartē top pirmie "Porsche" elektroauto.

Lai mainītu pasauli uz labu, ar bļaušanu protestos nepietiek, vajag arī gudrus risinājumus. Ilgu laiku daudziem gan šķita, ka kopš 1931. gada ar jaudīgiem un dārgiem iekšdedzes sporta auto slavenā vācu firma līdz elektroauto nenolaidīsies. Tomēr jau 2011. gadā "Porsche" sāka ražot hibrīdus, auto ar iekšdedzes un elektrodzinēju, bet jauno modeli pilnībā darbina elektrība.
“Mēs pievērsāmies elektroauto, vēl pirms iedegās diskusijas par dīzeļmotora nākotni un klimata aizsardzību,” norāda "Porsche" vadītājs Olivers Blume. Plāns šajā virzienā pasludināts 2015. gadā, un līdz 2022. gadam paredzēts ieguldīt sešus miljardus eiro.

Pirms četriem gadiem uzņēmuma galvenās rūpnīcas teritorijā Štutgartē sāka būvēt cehus tieši "Porsche Taycan" ražošanai, izveidojot 1500 jaunu darba vietu. Tas ir dārgāk nekā uzcelt jaunu ražotni citur Vācijā vai pat ārzemēs, kur būtu vairāk vietas un mazāki izdevumi. Soli pretim spēra darbinieku kolektīvs, līdz 2025. gadam piekrītot daļēji atteikties no līgumā paredzētā algas paaugstinājuma. Turklāt neiegūto kompensē "Porsche" dāsnās prēmijas.

"Porsche" vadība arī pasludinājusi, ka elektroauto jāražo ekoloģiski tīrā uzņēmumā. Šajos cehos izmanto elektroenerģiju no atjaunojamiem avotiem, apkuri nodrošina biogāze, ēkām ir augsta energoefektivitāte, kravas pārvadā ar elektrokāriem, uz jumtiem zaļo apstādījumi. Mērķis ir "Zero Impact Factory" – nulles ietekmes ražošana.

"Taycan" būs pārdošanā gada beigās, vispirms ASV, pēc tam Eiropā un Ķīnā. Plānots saražot vismaz 20 000 elektroauto gadā, bet jau saņemts vairāk nekā 30 000 pasūtījumu. Interesanti, ka gribētāji iemaksāja pa 2500 eiro par kaķi maisā, neko daudz nezinot par auto, kura pilna cena Vācijā pārsniedz 152 000 eiro par "Taycan Turbo" un 185 000 eiro par "Taycan Turbo S".
Solīts, ka šiem modeļiem ir attiecīgi 680 un 760 zirgspēku, ar vienu uzlādi tie var nobraukt 450 kilometru pilsētas režīmā un 370 kilometru ārpilsētā. Uzlāde no parastas rozetes ilgst deviņas līdz 10,5 stundas, no līdzstrāvas avota ātrās uzlādes stacijā pusotru stundu, bet, ja iekārta ir īpaši jaudīga – 22,5 minūtes. Tad 100 kilometriem pietiekot ar piecām minūtēm.