Auto un tehnoloģijas
2019. gada 28. janvāris, 14:22

“Facebook” iecerējis apvienot “Instagram”, “WhatsApp” un “Messenger”

Jauns.lv

Tehnoloģiju gigants “Facebook” paziņojis par plāniem apvienot sev piederošos “Instagram”, “WhatsApp” un “Messenger”. Apvienošanās mērķis ir pilnveidot ziņojumapmaiņas kvalitāti.

Lietojumprogrammām joprojām būs katrai sava aplikācija un tāpat kā līdz šim, tās atšķirsies viena no otras, lai gan pamatā esošā ziņojumapmaiņas struktūra būs vienota. 

“Facebook” pārstāvis apstiprināja, ka apvienošana nodrošinās ātru, vienkāršu un uzticamu ziņojumu apmaiņu starp lietotājiem. “Mēs strādājam pie tā, lai padarītu mūsu produktus efektīvākus.”. 

Ko apvienošanās nozīmēs ikdienas lietotājam? Tas nozīmēs, ka “Facebook” lietotājs, kuram nav “WhatsApp” konta, spēs sazināties ar lietotāju, kuram tāds ir, bet nav “Facebook” konts. Un otrādi. Tāpat no "Messenger" varēsi nosūtīt ziņu uz "Instagram" un "WhatsApp". Pagaidām tas nav iespējams, jo lietojumprogrammām nav vienota ziņojumapmaiņas koda. 

Sagaidāms, ka apvienošanās varētu notikt līdz nākamā gada sākumam, pauž “The New York Times”, lai gan plašākas detaļas netiek atklātas. 

2012. gadā “Facebook” kļuva par sociālās platformas “Instagram” īpašnieku, nopērkot to par aptuveni 1 miljardu ASV dolāru. Divus gadus vēlāk – 2014. gadā, “Facebook” par aptuveni 19 miljardiem ASV dolāru pārpirka “WhatsApp”. 

Abas lietotnes kopš tā laika ir piedzīvojušas nepārtrauktu izaugsmi. “Instagram” ir aptuveni 1 miljards ikmēneša aktīvo lietotāju, kamēr “WhatsApp” 1,5 miljardi. 

Lai gan “Facebook” pārstāvji uzsver – apvienošana nepieciešama ziņojumapmaiņas ātrākai un ērtākai nodrošināšanai, tas varētu negatīvi ietekmēt privātuma tiesības, piemēram, “WhatsApp” lietotājiem, kuriem pašlaik, lai reģistrētos lietotnē, ir jānorāda tikai savas telefona numurs, taču apvienošanās gadījumā, būtu jānorāda arī vārds, uzvārds un citi personas dati. 

“Facebook” gan nenoliedz, ka priekšā ir garš darba, diskusiju un debašu process, lai šo apvienošanos vispār padarītu iespējamu.