Uz Latvijas ostām ved neplānoti daudz ogļu
Pēc Latvijas Dzelzceļa aplēsēm, izkraušanu šobrīd gaida gandrīz 100 vilcienu sastāvu.
Bizness un ekonomika

Uz Latvijas ostām ved neplānoti daudz ogļu

Jauns.lv

Patlaban uz Latvijas ostām pa dzelzceļu ved neplānoti lielu apmēru ogļu kravu, pastāstīja AS ''Latvijas Dzelzceļš'' (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Viņš norādīja, ka decembra pirmajās trijās nedēļās pa LDz infrastruktūru pārvadāti 4,06 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2% vairāk nekā pērn šajā laikā. Vienlaikus Latvijas ostu virzienā patlaban ved neplānoti lielu apmēru ogļu kravu, bet daudzviet novērotas ogļu vagonu sastāvu dīkstāves.

Pēc uzņēmuma aplēsēm, izkraušanu šobrīd gaida gandrīz 100 vilcienu sastāvu, taču LDz infrastruktūrai ļoti lielu slodzi rada jau izkrautie, bet neaiztransportētie vilcieni, kas apgrūtina kustības organizēšanu, kā arī jaunu vilcienu nogādi gala stacijās, ostās.

''Mēs ceram, ka ostu termināļi spēs iespējami ātri atrisināt šo situāciju tāpēc, ka ārvalstu klienti jau sagatavojuši lielus vilcienu apmērus Latvijas ostu virzienā - šobrīd uz Latviju dodas aptuveni 120 vilcienu ar ogļu kravām, kas tuvākajās dienās šķērsos Latvijas robežu. Tā ir ļoti laba izdevība Latvijai patlaban saņemt lielu tranzītkravu apmēru - laikā, kad konkurējošās Tālo Austrumu ostas ir aizsalušas, bet pieprasījums pēc ogļu kravām turpina palielināties. Jāatgādina, ka tirgus izmaiņu dēļ šogad nozare ir īpaši aktīvi darbojusies kravu piesaistes jomā, kas arī nesis rezultātus gada otrajā pusē, taču šajos apstākļos nedrīkstam pievilt partnerus,'' klāstīja Bērziņš.

Viņš piebilda, ka LDz ir izveidojusies ļoti sekmīga sadarbība ar ārvalstu partneriem, kas saprotoši izturas pret Latvijas ostu pašreizējo kapacitāti kravu izkraušanā. Vienlaikus termināļi izturas ar izpratni un cenšas iespējami ātrāk nodrošināt ogļu pārkraušanu, situācija pakāpeniski uzlabojas.