Cilvēki pikti un samulsināti jauno OCTA noteikumu dēļ. Lūk, kā būs patiesībā
Vēsts, ka turpmāk obligātā civiltiesiskā transporta apdrošināšana (OCTA) būs jāiegādājas arī transportlīdzekļiem, kuri netiek lietoti uz ceļiem, otrdien izsauca lielu sabiedrības sašutumu, neizpratni un pat dusmas. Spriežot pēc cilvēku izteikumiem publiskajā telpā, daži nodomāja, ka apdrošināšana tagad būs jāpērk arī savai sarūsējušajai automašīnai, kuru nav bijis laika noņemt no uzskaitei vai spēkratam, kurš ziemā stāv garāžā, bet tiek izmantots tikai vasarā, taču tā nebūt nav.
Kā skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) preses pārstāvis Gints Lazdiņš, OCTA nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota.
Lazdiņš atgādina, ka otrdien Ministru kabinetā (MK) tika atbalstīti grozījumi OCTA likumā, kas paredz arī normu, ka turpmāk OCTA transportlīdzekļiem jāiegādājas arī tad, ja tas netiek izmantots ceļu satiksmē, bet tiek lietots vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.
LTAB pieļauj, ka Finanšu ministrijas medijiem izplatītā ziņa acīmredzami interpretēta nepareizi, kā rezultātā izskanēja maldinoša informācija, ka OCTA būs jāpērk arī tad, ja auto netiek izmantots ceļu satiksmē.
"Vēlamies precizēt, ka jaunie grozījumi attiecas nevis uz transportlīdzekļiem, piemēram, motocikliem, kas laikapstākļu dēļ ziemā tiek nolikti garāžā, bet gan tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes u.c. transportlīdzekļi," skaidro LTAB priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
"Ja ģimenes auto vai motocikls ziemā tiek novietots garāžā vai pagalmā un netiek lietots braukšanai, tad, līdzīgi kā iepriekš, OCTA nav jāiegādājas," viņš paskaidro.
Kāpēc veikti tādi grozījumi?
Minētie grozījumi OCTA likumā veikti, pamatojoties uz Eiropas Savienības direktīvu prasībām, un ir saistoši visās Eiropas Savienības (ES) valstīs.
"Ļoti bieži dzirdam argumentu, ka, piemēram, specializētā lauksaimniecības tehnika praktiski nepiedalās ceļu satiksmē un tiek izmantota vienīgi lauku darbos. Tomēr arī lauku darbos vai pārvietojoties pa piemājas pagalmu, iespējams nodarīt bojājumus trešās personas mantai, vai vēl ļaunāk - cilvēkiem. Tādēļ, pamatojoties uz ES Tiesas spriedumu, bija nepieciešams precizēt konkrēto OCTA likuma pantu," skaidro Abāšins.
Reakcija sociālajos tīklos
OCTA būs jāpērk arī tad, ja auto nelieto ceļu satiksmē?
— Romāns Meļņiks (@romans_melniks) October 3, 2017
Pareizi!
Ja nu zeme sasveras un pat šāds sāk ripot, kādu apskādē?! (foto no poga.lv) pic.twitter.com/NiU1vIoxEp
Oj, tūlīt būs jauns lēmums- OCTA katram, kam ir tiesības! Nekas, ja nav sava auto un vispār nebrauc. Brīnums, ka līdz tam vēl nav nonākuši:) https://t.co/bPU050gbgi
— Dagne (@DagnijaNeimane) October 4, 2017
OCTA velosipēdiem nemaz nav tik slikta doma.
— Olavs Cers (@OlavsCers) October 3, 2017
Klausos ziņas - OCTA jāpērk arī ja nepiedalās satiksmē; OCTA nestrādās, ja ar tev nozagtu auto izraisa CSN. Nākamais solis būs OCTA velo un gājējiem. Kad nekaunībai un alkatībai nav robežu ...
— Ingus Kļaviņš (@ingusklavins) October 3, 2017
Ja lasa relīzi, ne tikai virsrakstu, tad pārbīlis par OCTA ir pāragrs. FM skaidro, ka to vajadzēs, braucot ne vien pa ceļu, bet jebkur citur
— Rudīte Vīduša (@RuditeV) October 3, 2017
Kas tas par sviestu?! Drīzāk būtu piesaistījuši OCTA konkrētam šoferim. Mums viss ir no otra gala. https://t.co/Itr6GoQOzO
— Ints Goze (@ints_goze) October 4, 2017
OCTA būs jāiegādājas arī tad, ja esi gājējs, kurš nemaz nekur neiet.
— Ivo Butkevičs (@IvoButkevics) October 3, 2017