"Google" zinātnieks atklāj, kā ar pornogrāfijas meklēšanas rezultātiem noteikt bezdarba līmeni
foto: Photofusion/REX/ Vida Press
Kādi meklēšanas vārdi vistuvāk saistās ar bezdarbu? Izrādās, tie ir pornogrāfijas lapu nosaukumi.
Bizness un ekonomika

"Google" zinātnieks atklāj, kā ar pornogrāfijas meklēšanas rezultātiem noteikt bezdarba līmeni

Kasjauns.lv

ASV Nodarbinātības birojam paiet vismaz 3 nedēļas, lai aptaujās apkopotu bezdarbnieku skaitu un publiskotu šos datus. Protams, aptauju rezultāti ir svarīgi, bet ja nu ir kāds cits, kaut arī neoficiāls, veids, kā noteikt cilvēku nodarbinātību?

Jā, tāds veids tiešām pastāv. To var noteikt pēc pornogrāfijas meklējumu daudzuma internetā.

Lūk, kā tas darbojas. Datu eksperts Sets Stīvens-Davidovitss atklāj, ka bijušais "Google" inženieris radījis sistēmu, kā pēc gripas meklējumu rezultātiem noteikt, cik cilvēku slimo ar gripu, - daudz ātrāk par Slimību kontroles un novēršanas centra oficiālajiem datiem.

Strādājot par "Google" datu analītiķi, Stīvens-Davidovitss kopā ar uzņēmuma vadošo ekonomistu Holu Varianu, izmantoja līdzīgu procesu, lai iezīmētu nacionālās ekonomikas ainu.

Ap to laiku "Google" bija radījis "Google Correlate" servisu, kas ļauj pētniekiem redzēt, kādi meklējumi saistīti ar viņu pētītajiem datiem. Piemēram, Stīvens-Davidovitss un Varians atklāja, ka tad, kad aug mājokļu cenas, amerikāņi biežāk meklē "80/20 hipotēkas".

Stīvens-Davidovitss vēlējās noskaidrot, vai "Google Correlate" varētu arī prognozēt bezdarba līmeni, - tāpēc viņš sistēmā ievadīja ASV bezdarba rādītājus no 2004. līdz 2011. gadam.

Kāds meklēšanas vārds vistuvāk saistījās ar bezdarbu? "Slutload." (Tā ir pornogrāfiska rakstura interneta vietne).

"Tas sākumā var šķist dīvaini, bet ir skaidrs, ka bezdarbniekiem parasti ir daudz brīva laika. Daudzi sēž mājās, vienatnē un garlaikojas," skaidro Stīvens-Davidovitss. "Otrs meklējumu rezultāts, kas bija cieši saistīts ar bezdarbu, bija "Spider Solitaire."

Stīvens-Davidovitss gan uzsver, ka šie meklēšanas rezultāti nav labākais veids, kā prognozēt bezdarba līmeni, - bet tos pilnīgi noteikti var iekļaut lielākā pētījumā.

Paļaujoties tikai uz aptaujām, nevar iegūt vispatiesāko ainu, jo cilvēki, atbildot uz aptauju jautājumiem, mēdz melot. "Melo visi" - tieši tā saucas Stīvens-Davidovitsa jaunākā grāmata.

Stīvens-Davidovitss savā grāmatā kā piemēru min datus par homoseksualitātes līmeni. Aptuveni pieci procenti vīriešu pornogrāfijas meklējumu esot viendzimuma pornogrāfija, - tas ir divreiz vairāk nekā amerikāņu vīriešu, kuri feisbukā norāda, ka viņus interesē vīrieši.

Stīvens-Davidovitss raksta: "Bieži vien Lielo Datu vērtība nav tās izmērs. Tie var piedāvāt jauna veida informāciju, ko pētīt, - informāciju, kas vēl nekad iepriekš nav tikusi apkopota."

Tēmas