Lietuvas transporta ministrs: "Pelei starp 3 kaķiem ir vieglāk nekā Rubesai starp Baltijas valstīm"
foto: LETA
Baltijas valstu kopuzņēmuma AS ''RB Rail'' valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
Bizness un ekonomika

Lietuvas transporta ministrs: "Pelei starp 3 kaķiem ir vieglāk nekā Rubesai starp Baltijas valstīm"

LETA

Pelei būt starp trim kaķiem droši vien ir vieglāk nekā AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai starp trim Baltijas valstīm, šodien "Rail Baltica Global Forum 2017" sacīja Lietuvas transporta ministrs Roks Masjulis.

Viņš uzsvēra, ka Baltijas valstīm izdevies vienoties par daudziem jautājumiem, par kuriem nebija vienprātības, un projekts tiks īstenots.

Vienlaikus ministrs vēlēja Rubesai spēku un izturību, turpinot vadīt "RB Rail", kas, ņemot vērā triju Baltijas valstu intereses, nav viegli.

"Pelei būt starp trim kaķiem droši vien ir vieglāk nekā Rubesai starp trim Baltijas valstīm," sacīja Masjulis.

Savukārt Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēra, ka vienota un droša Eiropas transporta sistēma, kas ir balstīta uz inovatīviem, videi draudzīgiem, ilgtspējīgiem infrastruktūras un loģistikas risinājumiem, ir ne tikai kopējs izaicinājums, bet arī kopēja vajadzība.

Pēc viņa teiktā, "Rail Baltica" viennozīmīgi ir viens no ļoti veiksmīgiem sadarbības piemēriem. Dzelzceļa līnija, kas savieno Baltijas valstu ekonomiskos centrus, pirmkārt, noslēgs trīs Eiropas valstu integrācijas procesu Eiropas vienotajā tirgū, otrkārt, stiprinās Baltijas kopīgo tirgu un, treškārt, radīs ekonomiskās izaugsmes potenciālu caur jaunu ekonomisko koridoru.

"Mums vēl ir daudz darāmā, lai mēs varētu baudīt šī projekta augļus, tomēr esam daudz jau paveikuši un ar sasniegumiem noteikti ir jālepojas," pauda Augulis.

Viņš norādīja, ka gadu no gada sadarbība starp Baltijas valstīm tiek stiprināta, attīstot un meklējot jaunas iespējas projekta "Rail Baltica" kontekstā, ar mērķi pievienoties Eiropas dzelzceļa pamattīklam. Ir noslēgta virkne trīspusēju un jau piecas valstis iekļaujošu deklarāciju un vienošanos, kas nodrošina projekta praktisko realizāciju, pievienojoties Polijai un Somijai.

"Izmaksu un ieguvumu analīze, par kuru mēs runājam šodien, vēl spilgtāk izgaismo ar "Rail Baltica" projekta īstenošu tieši un netieši saistītos ieguvumus Baltijas valstu tautsaimniecībām un to iedzīvotājiem, nodrošinot TEN-T pamattīkla galvaspilsētu pilnvērtīgu savienojamību," klāstīja ministrs.

Pēc viņa teiktā, lai turpinātu sekmīgi attīstīt projektu, Baltijas valstīm ir svarīgi demonstrēt ciešu sadarbību un augstu projekta brieduma pakāpi. Šis ir kritisks faktors, lai nodrošinātu Eiropas Savienības dalībvalstu un institūciju atbalstu un līdz ar to - ilgtermiņa līdzfinansējuma pieejamību projektam nākamajos finanšu plānošanas periodos.

Kā ziņots, šodien Rīgā sācies forums ''Rail Baltica Global Forum 2017'', kas ir galvenais starptautiskais ''Rail Baltica'' pasākums šajā gadā, kura laikā tiek skatīts dzelzceļa projekta ekonomiskais potenciāls, iepirkumu politika un organizācija. Pirmā pasākuma diena ir veltīta diskusijām par ''Rail Baltica'' infrastruktūras potenciālo iespēju kļūt par katalizatoru jauna ekonomiskā koridora izveidē. Pasākuma laikā pirmo reizi tiks prezentēta ''Rail Baltica'' izmaksu un ieguvumu analīze.