Pieaug reklāmas apjoms žurnālos
Reklāmas apjoms žurnālos 2010.gada pēdējos trīs mēnešos (augusts, septembris un oktobris), salīdzinot ar tādu pašu periodu 2009.gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 4,8%.
Par to liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra „TNS Latvia” apkopotie dati. 2010. gada augustā, septembrī un oktobrī pārdoti 1 713 036 cm², bet tādā pašā periodā gadu iepriekš - 1 634 413 cm² reklāmas.
"Žurnālu reklāmas apjoma pieaugums ir uzskatāms par pozitīvi tendenci, jo pēdējie divi gadi bija izvērtējuma laiks arī mūsu nozarē, kas īpaši bija jūtams attiecībā uz reklāmas apjomu un skaitu. Tagad reklāmdevēji no jauna izvērtējuši visus par un pret un vienojas par labu reklāmai žurnālos. Lai gan kopumā reklāmas gadījumu skaits nedaudz samazinājies, gan pastāvīgie, gan jaunie klienti sāk izvēlēties lielākus reklāmas laukumus, kas garantē augstāku reklāmas efektivitāti," tā „Izdevniecības Rīgas Viļņi” vadītāja Aija Simsone.
72% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka reklāma drukātajā presē ir noderīga vai drīzāk noderīga, turklāt reklāma žurnālos un avīzēs kaut reizi ir pamudinājusi veikt preces, produkta vai pakalpojuma, pirkumu 65% Latvijas iedzīvotāju, tā liecina pētījums „Latvijas iedzīvotāju mediju patēriņa ieradumu izpēte”, kurā papildus citiem mediju patēriņa jautājumiem tika noskaidrota arī iedzīvotāju attieksme pret reklāmu dažādos medijos.
Pētījumu veica pētījumu aģentūra „TNS Latvia” pēc žurnālu izdevēju – „Izdevniecība Rīgas Viļņi”, "Žurnāls Santa", "Dienas žurnāli" un "Lilita" – kopēja pasūtījuma.
Pētījums pirmo reizi tika prezentēts pirmajā starptautiskajā žurnālu izdevēju seminārā Rīgā 14. oktobrī "Žurnāli iedvesmo. Pētījumi. Reklāma. Izdevējdarbība". To rīkoja četri Latvijā lielākie žurnālu izdevēji – „Izdevniecība Rīgas Viļņi", "Žurnāls Santa", "Dienas žurnāli" un "Lilita", kuri pašlaik izdod kopumā 58 dažādai tematikai veltītus žurnālus. To kopējā mēneša tirāža ir 2,328 miljoni eksemplāru.
Četri Latvijas lielākie žurnālu izdevēji 22. septembrī parakstīja Latvijas žurnālu izdevēju iniciatīvu par kopīgu nozares attīstību. Līdz ar iniciatīvas parakstīšanu lielākie žurnālu izdevēji vienojas par saliedētību un, ieguldot katrs savus resursus, visi kopā izvirza kopīgus mērķus nozares attīstībai: akcentēt žurnālu vietu un lomu sabiedrībā, popularizēt reklāmu efektivitāti žurnālos, īstenot nozares sakārtošanos un nodrošināt žurnālu pieejamību sabiedrībai.
Kasjauns.lv/Foto: LETA