Gada sākumā daži telekomunikāciju uzņēmumi cēluši pakalpojumu cenas
Šā gada sākumā daži telekomunikāciju uzņēmumi pacēluši atsevišķu pakalpojumu cenas, pastāstīja aptaujātie kompāniju pārstāvji.
Uzņēmuma "Lattelecom" sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite informēja, ka šogad mainījušās ar pakalpojumu sniegšanu saistītas izmaksas - no 1. janvāra palielinājusies tarifu plāna "Mini" abonēšanas maksa, bet no 15. janvāra cenas palielinātas atsevišķiem optiskā interneta pakalpojumiem, taču viņa norādīja, ka šīs cenu izmaiņas attiecas tikai uz jaunajiem klientiem - esošajiem klientiem nekas nemainās.
Bite pastāstīja, ka pēdējā laikā klienti ļoti lielu uzmanību pievērš pakalpojumu kvalitātei un klientu servisam. "Ir daļa auditorijas, kam būtiska ir tikai cena, taču ar katru gadu šī auditorijas daļa kļūst arvien mazāka, jo lētā cena bieži vien nāk kopā ar ne pārāk labu pakalpojuma kvalitāti un sliktu klientu apkalpošanu," viņa sacīja.
"Tie uzņēmumi, kas neinvestēs infrastruktūrā un pakalpojuma kvalitātē, kā arī nerūpēsies par klientu apkalpošanu, agri vai vēlu zaudēs klientus, neskatoties uz zemām cenām, jo cilvēki kļūst arvien prasīgāki un cena jau sen nav vienīgais arguments pakalpojuma izvēlei," klāstīja Bite.
Telekomunikāciju operatora IZZI valdes priekšsēdētāja Evija Jugno pavēstīja, ka līdz ar pievienotās vērtības nodokļa (PVN) celšanu par vienu procentpunktu no šā gada uzņēmums bija spiests palielināt dažu pakalpojumu cenas atbilstoši PVN izmaiņām. Jugno arī atzina, ka ikviens nodokļu paaugstinājums brīdī, kad valsts piedzīvojusi būtisku ekonomisko lejupslīdi un tirgus tikai sāk atkopties, ir nozīmīgs apgrūtinājums uzņēmējdarbībai un vairumam uzņēmumu, tostarp IZZI, nebija citas izvēles, kā nodokļu slogu pārlikt uz patērētāju.
IZZI šogad gan vairāk neplāno celt abonēšanas maksu.
Savukārt telekomunikāciju kompānijas "Baltkom" komercdirektors Juris Ķezberis informēja, ka uzņēmums ir nolēmis segt PVN likmes pieaugumu un arī turpmāk neplāno celt abonēšanas maksu.
Ķezberis norādīja, ka klientu vidū iecienīti ir kompleksie pieslēgumi, kas ir izdevīgi, ja šos pakalpojumus nodrošina viens operators - tādējādi tie apvienoti vienā rēķinā, arī klientu apkalpošana un tehniskās konsultācijas saņemamas pie viena operatora. "Vairāk nekā 50% komplekso pakalpojumu abonentu līdz šim jau izmantoja kādu no "Baltkom" pakalpojumiem - TV, internetu vai telefoniju," viņš sacīja un prognozēja, ka arī šogad liela konkurences cīņa norisināsies ap esošo abonentu piesaistīšanu izdevīgākiem komplektiem, lai novērstu to pāriešanu pie cita operatora.
Arī Ķezberis uzsvēra, ka īpaši būtiska klientu lojalitātes veicināšanā būs apkalpošanas un tehniskā kvalitāte.
Jau vēstīts, ka PVN pamatlikme no šā gada pieaugusi no 21% līdz 22%, bet samazinātās likmes pieaugušas no 10% līdz 12%.