Satiksmes ministrija vērtēs iespēju piesaistīt investoru "airBaltic"
Tiks vērtēta iespēja piesaistīt investorus nacionālajai lidsabiedrībai AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic"), šodien žurnālistiem atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Ar viņa sagatavoto ziņojumu par situāciju aviokompānijā šodien vairākas stundas aiz slēgtām durvīm iepazinās valdība.
Augulis pēc Ministru kabineta sēdes žurnālistiem sacīja, ka Satiksmes ministrija saņēmusi konkrētus uzdevumus un pēc diviem mēnešiem tai valdībā būs jāprezentē ziņojums, kāda ir finanšu situācija aviosabiedrībā un kas būtu nepieciešams, lai nākotnē tā attīstos.
Plānots, ka aviokompānijā tiks veikts visaptverošs audits, kuru varētu veikt kādi pasaulē atzīti novērtētāji. Patlaban pieejams auditēts 2009. gada darbības pārskats, un vēl tikšot vērtēts 2010. gada kompānijas darbības pārskats.
Augulis uzsvēra, ka svarīgi ir saprast, kas nepieciešams, lai uzņēmums veiksmīgi attīstītos arī turpmāk, saglabājot augsto līmeni, un turpmāk būtu veiksmes stāsts un "Latvijas "Nokia"". Viņš atzina, ka viens no vērtējamiem aspektiem būs arī investora piesaiste aviokompānijai.
Augulis arī uzsvēra, ka par iespējamiem papildu finanšu ieguldījumiem no valsts puses šogad nav iespējams runāt, jo to neļauj esošā finanšu situācija un veicamie budžeta konsolidācijas pasākumi.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) pēc sēdes apliecināja, ka Satiksmes ministrijai dots uzdevums organizēt auditu "airBaltic", lai būtu lielāka skaidrība par uzņēmuma finansiālo situāciju, jo patlaban daudz kas finanšu jomā joprojām neesot caurspīdīgs.
Saistībā ar kompānijas zīmoliem Satiksmes ministrijas pozīcija esot, ka valsts tos neatpērk, to dara pats uzņēmums, kuram tie ir nepieciešami.
Šodien valdības sēdē lēmumi par investoru piesaisti aviokompānijai netika pieņemti, uzsvēra premjers.
"AirBaltic" prezidenta Bertolta Flika vadītais uzņēmums "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) piedāvājis valstij atpirkt "airBaltic" preču zīmes, iepriekš rakstīja portāls "Pietiek.com".
Tomēr valsts pārstāvjiem patlaban nav skaidrs, vai Flika piedāvājums nav joks, atzinis Auguļa padomnieks Artis Stucka.
"Otrs ["airBaltic"] akcionārs [Flika vadītā BAS] Satiksmes ministrijai ir uzrakstījis vēstuli, kurā ir pateikts - samaksājiet visu to naudu un ķīlas vērtību, ko mēs esam ieguldījuši, un preču zīmes ir jūsu. Jautājums ir, vai no BAS puses šī vēstule ir kā apraksts - pajokoju - vai kā apraksts - piedāvāju -, uz kā pamata valstij jādomā, kāda būs tālākā pozīcija," situāciju raksturoja Stucka.
BAS un tai piederošās preču zīmes - "airBaltic", "airBaltic.com", "airBalticTravel.com", "Baltic Taxi", "BalticHotels", "BalticMiles" - pērn decembrī ieķīlātas krievu miljardierim Vladimiram Antonovam piederošajās bankās "Latvijas Krājbanka" un "Snoras". BAS ķīlas vērtība ir 31 miljons latu.
BAS īpašumā "airBaltic" preču zīmes nonāca 2009. gada nogalē, informācija par darījumu tika publiskota tikai pērn vasarā. BAS par preču zīmēm "airBaltic" solīja līdz pagājušā gada beigām samaksāt 13 miljonus eiro (9,1 miljonu latu), taču līdz šim tā arī nav skaidrs, cik patiesībā BAS samaksājis.
"airBaltic" ir dibināta 1995. gadā.
Uzņēmuma galvenie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju, kā arī lidsabiedrības vadītājam Flikam un Krievijas uzņēmējam Staņislavam Kovtunam vienādās daļās piederošā BAS - 47,2% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas: sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".
LETA