Veikalu tīkls „Maxima” izbrīnīti par infektologu paziņojumu
Bizness un ekonomika

Veikalu tīkls „Maxima” izbrīnīti par infektologu paziņojumu

Jauns.lv

Mazumtirdzniecības uzņēmums „Maxima Latvija” ir pārsteigts par valsts aģentūras „Latvijas Infektoloģijas centrs” speciālistu vārdā izplatīto paziņojumu, kurā pieminēts arī veikalu tīkls „Maxima”.

Ja īsā laikā saslimtu 11 cilvēku, kas būtu iepirkušies vienā konkrētā veikaliņā un visus viņus saistītu arī viena konkrēta produkta lietošana, tad infektologu pienākums patiešām būtu laicīgi brīdināt sabiedrību. Tomēr attiecībā uz lielveikalu tīklu „Maxima” šāds paziņojums ir ne vien priekšlaicīgs, bet arī sabiedrības interesēm neatbilstošs – nepamatoti biedējošs.

Saslimušie ir no dažādiem reģioniem

Jāņem vērā, ka visā Latvijā ir 131 „Maxima” veikalu, kuros katru dienu iepērkas teju trešdaļmiljona (290 000) cilvēku. Saslimušie nav saistīti ar vienu konkrētu „Maxima” veikalu, bet nāk no dažādiem Latvijas reģioniem - Kurzemes, Vidzemes, Zemgales un Rīgas. Arī produkti, kurus viņi iegādājušies un lietojuši uzturā ir dažādi. Pagaidām ir noskaidrots, ka vienam no viņiem ir salmoneloze, bet pārējiem vēl nenoskaidrotas vēdera infekcijas.  

„Tāpat nepatīkamu pārsteigumu rada tas, ka valsts aģentūra „Latvijas Infektoloģijas centrs” līdz pat šim brīdim nav uzskatījusi par vajadzīgu sazināties ar „Maxima Latvija” un sabiedrības interešu vārdā sniegt detalizētu informāciju par konstatētajiem gadījumiem,” saka „Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš, norādot, ka „Maxima Latvija” savā darbībā ievēro visus standartus un pastāvīgi veic stingru un konsekventu kvalitātes kontroli.

PVD: pārtikas drošības normas ir ievērotas

Tikmēr galīgo vērtējumu par notikušā cēloņiem tiesīgs sniegt tikai Latvijas Pārtikas un veterinārais dienests, kas pašlaik pārbaudījis vienu „Maxima” veikalu un sniedzis oficiālu atzinumu, ka tur pilnībā ievērotas visas pārtikas drošības normas. Tāpēc „Maxima” uzskata sacelto ažiotāžu par nematotu un uzsver, ka pircēji var būt pārliecināti par kvalitātes prasību ievērošanu. Vienlaikus uzņēmums veic papildu kvalitātes drošības pārbaudes, lai pārliecinātos par visu normu un prasību ievērošanu.

„Mēs esam ieinteresēti, lai katrs no 290 000 pircēju, kas dienā iepērkas kādā no 131 „Maxima” tīkla veikaliem, ne vien izdevīgi un ērti iepirktos, bet arī saglabātu labu veselību,” portālam „Kasjauns.lv” apliecina „Maxima” pārstāvis Jānis Beseris.

Katrā „Maxima” veikalā ir gan par produktu kvalitāti un svaigumu atbildīgi speciālisti, gan aukstumiekārtas, ultravioleto staru baktericīdās lampas un tiek veikti dažādi pasākumi, lai produkti līdz pircējiem nonāktu patiešām labā kvalitātē un svaigi. Darbiniekiem, kas saistīti ar pārtikas produktu fasēšanu un tirdzniecību, tiek veiktas regulāras medicīniskās pārbaudes un viņiem darbā jāievēro augstas higiēnas prasības. Tāpat arī cehos, kuros notiek pārtikas produktu fasēšana, nepiederošiem cilvēkiem, kuri netīšām varētu būt infekcijas avots, ieeja aizliegta.

Atcerieties: vasaras karstumā īpaši jāpiesargās, kur glabājat pārtiku

Tomēr jāapzinās, ka jebkurš, pat vissterilāk izgatavotais un vislabākajos apstākļos pārdotais produkts var sabojāties, ja piemēram, to piecas stundas ved karstā mašīnā vai mājās laikus neieliek ledusskapī. Jo sevišķi jāuzmanās vasarā, kad gaisa temperatūra sekmē dažādu sīkbūtņu savairošanos produktos un arī apkārtējā vide ir pilnāka ar slimību izraisītājiem. Tāpēc jo sevišķi par savu veselību jārūpējas arī katram pašam.

Anda Leiškalne/ Foto: Lita Krone/ LETA