Lidosta "Rīga" Baltijas valstīs sev konkurentus pagaidām neredz
Bizness un ekonomika

Lidosta "Rīga" Baltijas valstīs sev konkurentus pagaidām neredz

Jauns.lv

Neskatoties uz to, ka Palangas lidostā pabeigts vēl viens par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem finansēts projekts - pasažieru termināļa modernizācija -, starptautiskā lidosta "Rīga" to par konkurenti neuztver, tāpat konkurentes pagaidām neesot ne Tallinas, ne Viļņas lidostas.

Lidosta "Rīga" Baltijas valstīs sev konkurentus pagaidām neredz
Lidosta "Rīga" Baltijas valstīs sev konkurentus pagaidām neredz

Kā norādīja lidostas ''Rīga'' valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse, "Palangas lidostu noteikti neuzskatām ne patlaban, ne arī nākotnē par nopietniem konkurentiem".

Luhse uzskata, ka Rīgai konkurente varētu būt Liepājas lidosta. "Baltijas valstīs lidosta "Rīga" arī Viļņas un Tallinas lidostas pagaidām par būtiskām konkurentēm neuzskata," uzsver lidostas valdes priekšsēdis.

Kā ziņots, Palangas lidostā pabeigts vēl viens par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem finansētā rekonstrukcijas projekta posms - pasažieru termināļa modernizācija, vēstīja Lietuvas Radio un televīzijas ziņu portāls "lrt.lt". "Kopš Lietuva kļuvusi par Šengenas telpas valsti, jūtami pieaugušas pasažieru plūsmas, kuras jānošķir," stāstījis Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis. "Lai varētu sniegt kvalitatīvus pakalpojumus, vecā termināļa rekonstrukcija bija nepieciešama."

No šā brīža terminālī vienlaicīgi var tikt apkalpoti pasažieri gan no Šengenas zonas, gan pārējām valstīm.

Pirms rekonstrukcijas tas nebija iespējams, jo šīs pasažieru plūsmas nedrīkst apkalpot vienās telpās, tāpēc lidostai nācās rūpīgi pakārtot šai prasībai lidojumu grafikus, dažiem reisiem atvēlot diezgan neizdevīgus izlidošanas vai ielidošanas laikus.

Rekonstrukcijas projekta gaitā Palangā uzcelta vēl viena zāle ielidojošo reisu sagaidītājiem, iekārtotas jaunas palīgtelpas, ierīkotas vēdināšanas un apkures sistēmas, modernas tehnoloģiskās līnijas, vecās iekārtas nomainītas ar jaunām.

Viss Palangas lidostas pasažieru termināļa attīstības projekts tika aizsākts gandrīz pirms gada, un tā kopējā vērtība sasniedz 11 miljonus litu (2,24 miljonus latu). Lielākā daļa darbu tiek finansēta no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Patlaban lidostā nobeigumam tuvojas arī degvielas bāzes modernizācijas projekta darbi. Nākamā gada sākumā paredzēts pabeigt avārijas un glābšanas darbu ēkas celtniecību. Plānots paplašināt arī ziemeļu skrejceļu ar peronu.

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA