airBaltic steidzami nepieciešami desmiti miljoni latu
"airBaltic" darbības nodrošināšanai īstermiņā nepieciešami desmiti miljoni latu, šodien pirms Ministru kabineta sēdes slēgtās daļas, kurā skatīs "airBaltic" jautājumu, žurnālistiem sacīja aviokompānijas kreditora - "Latvijas Krājbankas" - prezidents Ivars Priedītis.
Pēc viņa teiktā, "Latvijas Krājbanka" un valdības piesaistītais finanšu konsultants "Prudentia" šodien ministriem piedāvās lemt par šīs summas nodrošināšanu valsts aizdevuma veidā.
Viņš norādīja, ka minētā nauda varētu būt nepieciešama līdz statūtkapitāla palielināšanai.
Kā akcentēja Priedītis, lai ātri palielinātu statūtkapitālu, jāizpilda noteiktas likumu normas un tas prasa zināmu laiku, bet "airBaltic" nepieciešami līdzekļi ikdienas darbībai.
Cik ilgi aviosabiedrība varētu darboties bez papildu līdzekļiem, viņš atturējās prognozēt, bet izteica cerību, ka vēl nav par vēlu. Plašus komentārus par aviosabiedrības "veselības stāvokli" viņš atturējās izteikt, atsaucoties uz likumu normām, kas liedz sniegt informāciju par klientu.
Vaicāts, vai "Latvijas Krājbanka" ir gatava "airBaltic" maksātnespējai, baņķieris akcentēja, ka šādai situācijai vienmēr jābūt gataviem, bet viņš nedomājot, ka šis ir tas gadījums. "Tāpēc esam atnākuši, lai atrastu risinājumu."
Priedītis žurnālistiem teica, ka nezinot, kāpēc tika atcelti vairāki "airBaltic" reisi, un norādīja, ka nav kontaktējies ar "airBaltic" vadītāju un līdzīpašnieku Bertoltu Fliku.
Viņa teiktais liecina, ka ar "Prudentia" ir arī vienošanās attiecībā uz Flika nomaiņu. Taču vaicāts, vai ir vienošanās arī par jauno vadītāju, Priedītis norādīja, ka valstij kompānijā ir vairākums un tā pati nolemj, ko likt aviosabiedrības vadībā.
Baņķieris tikai pauda viedokli, ka ir slikti, ja vadītājs atrodas ārzemēs.
Kā ziņots, "airBaltic" kopumā šodien atceļ 14 lidojumus - ne tikai septiņus no Rīgas, bet arī septiņus uz Rīgu.
"airBaltic" 12.septembrī bez konkrēta iemesla no Rīgas atcēla četrus reisus.
"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".
Patlaban starp "airBaltic" akcionāriem - Fliku un valsti - ir saspringtas attiecības saistībā ar "airBaltic" finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.