Bizness un ekonomika

"Flybe" izpilddirektors: Daudzas aviokompānijas gaida grūtības

Jauns.lv

Tuvākajā laikā daudzas aviokompānijas sagaida ļoti grūti laiki, kas izriet no lēnākas izaugsmes, sašaurināšanās ekonomikā un no pieaugošajām degvielas cenām, prognozē aviokompānijas "Flybe" izpilddirektors Eiropā Maiks Raters.

Par vienu no Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" konkurentiem Baltijas un Ziemeļvalstīs top Lielbritānijas un Somijas kopīgi veidotais britu reģionālās lidsabiedrības "Flybe" atzars "Flybe Nordic". Somu "Finnair" un britu "Flybe" jūlijā par 25 miljoniem eiro (17,5 miljoniem latu) nopirka Somijas iekšzemē strādājošo "Finnish Commuter Airlines" ("Finncomm"), ko savulaik bija noskatījis arī "airBaltic". Viens no mērķa tirgiem ir arī Baltijas valstis, intervijā laikrakstam "Diena" apstiprina Raters.

"Mēs jau esam lielākais reģionālais aviopārvadātājs Eiropā. Mūsu darbības mērogs ir tāds, ka ļauj veikt apjomīgas investīcijas Ziemeļvalstu reģionā. Esam jau nopirkuši Somijas "Finncomm", spēruši konkrētus ekspansijas soļus jaunos tirgos, piemēram, Igaunijā. Mūsu interese ir turpināt izaugsmi Zviedrijas un Dānijas tirgos, arī Latvijā un Lietuvā. Aviokompānijas ekspansiju mēs realizējam vai nu dabiskas izaugsmes ceļā, vai arī iegādājoties citas aviokompānijas. Starp citu, vairākām šī reģiona aviokompānijām patlaban vērojamas grūtības, un kādam citam tā, protams, ir iespēja," akcentē uzņēmējs.

Viņš atgādina, ka nesen paziņots par vairākiem jauniem reisiem no Tallinas uz Somijas un Zviedrijas pilsētām. Nākotnē Tallinu plānots savienot ar Lietuvu un Latviju. Tāpat plānota ekspansija Zviedrijas un Dānijas tirgos.

"Esam ieinteresēti attīstīt reģionālās aviokompānijas modeli. Mūsu prioritāte pašreiz ir pabeigt sakārtot uzņēmumu pēc "Finncomm" iegādes, bet domāju, ka paziņojumi attiecībā uz Rīgu un Viļņu ir gaidāmi 2012.gada vidū," informē Raters.

Kopā 2013.-2014.gadā Baltijas un Ziemeļvalstu reģionā "Flybe" plāno pārvadāt aptuveni četrus miljonus pasažieru gadā. Lidmašīnu skaits šajā reģionā būs 30-35.

Lūgts komentēt, vai "Flybe" ir kādas konkrētas ieceres attiecībā uz citu aviosabiedrību iegādi, Raters norāda, ka detalizēti šo informāciju nevar komentēt, bet "mums pašreiz ir aktīvas diskusijas ar divām aviokompānijām Ziemeļvalstu un Baltijas reģionā".

Komentējot, kādi procesi gaidāmi Eiropas aviācijas nozarē tuvāko gadu laikā, "Flybe" pārstāvis uzsver, ka būs "nozīmīgu konsolidācijas procesu fāze", kas pārsniegs pēdējo desmitgažu laikā pieredzēto.

"Daudzas aviokompānijas sagaida patiešām ļoti grūti laiki, kas izriet no lēnākas izaugsmes, sašaurināšanās ekonomikā un no pieaugošajām degvielas cenām. Daudzas neatkarīgas aviokompānijas pārņems lielāki pārvadātāji, un Eiropas aviācijas nozari gaida lielas pārmaiņas," stāsta Raters.

LETA