Bizness un ekonomika

Pēdējo mēnešu notikumi negatīvi ietekmējuši "airBaltic" zīmolu

Jauns.lv

Pēdējo mēnešu un nedēļu notikumi ir negatīvi ietekmējuši nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corportaion" ("airBaltic") zīmola vērtību, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina mediju aģentūras "Starcom" direktors Dāvids Štēbelis.

Viņš pieļāva, ka līdzīgas sekas būs novērojamas arī starptautiski, jo nereti uzņēmumi, kas tiek iesaistīti tiesas procesos ar valsti, turpmāk netiek uzskatīti par drošiem sadarbības partneriem. Tādējādi tas ietekmēšot "airBaltic" reputāciju gan starp esošajiem, gan potenciālajiem sadarbības partneriem Eiropā un pasaulē.

"Produkts ir tik vērtīgs, cik lielu vērtību tam piešķir patērētājs. "airBaltic" gadījums nav izņēmums. Kompānijas finansiālās problēmas ir radījušas neērtības daudziem "airBaltic" klientiem, kas rezultējies atceltos lidojumos un klientiem tiešos vai netiešos zaudējumos. "airBaltic" zīmols ir zaudējis daļu vērtības starp klientiem, kas cietuši finansiālus zaudējumus," skaidroja Štēbelis.

Papildus tam viņš uzsvēra, ka ir mainījies arī viedoklis par kompāniju. Ja līdz šim tā bija aviokompānija, kas nodrošina lidojumus bez kavējumiem, pašlaik "airBaltic" nevarot garantēt rītdienas reisa esamību. "Uzticības zaudējums negatīvi ietekmē kompānijas reputāciju, kas ir neatņemama daļa no zīmola vērtības," norādīja eksperts.

Taujāts, kā noteikt, cik spēcīgi akcionāru konflikts iedragājis aviokompānijas zīmolu, Štēbelis sacīja, ka, lai noteiktu, kas ir noticis ar zīmola vērtību, būtu jāspēj izsekot izmaiņām, kas saistītas ar kopējo klientu skaitu un to viedokli par "airBaltic".

"Jebkurā gadījumā tieši reputācija, visticamāk, ir problēma nr.1, kas arī ir jāatjauno. Jāatgūst iepriekšējā klientu uzticība, saprotot, kuri no visiem reputācijas aspektiem ir vissvarīgākie tās atjaunošanai," teica "Starcom" direktors.

Tiesa, viņš atzina, ka ikviena problēma, kas saistīta ar zīmola vērtības zaudējumu, ir risināma un pats svarīgākais ir veidot atklātu sarunu un godprātīgi izturēties pret savu esošo klientu jau tagad.

Kā ziņots, valdība otrdien slēgtajā sēdē apstiprināja vienošanos par turpmāko "airBaltic" pārvaldību, kas paredz no valsts puses lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīt 57,6 miljonus latu, ja "airBaltic" mazākuma akcionāri, SIA "Baltijas aviācijas sistēmas'' (BAS), izpildītu valdības izvirzītos nosacījumus.

Valsts finansējums tiks nodrošināts kā Valsts kases aizdevums ar iespēju to vismaz daļēji kapitalizēt. BAS ieguldījums būs proporcionāls uzņēmumam piederošo "airBaltic" akciju apmēram, un tie ir aptuveni 50 miljoni latu. Līdzekļi paredzēti operatīvo zaudējumu segšanai, kas ir šogad un daļēji paredzēti nākamgad. Daļu esot gatavība novirzīt arī flotes modernizācijas vajadzībām.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

LETA