"Rimi" grasās celt nozares prestižu
"Rimi" grupa Baltijā iecerējusi celt nozares prestižu.
Bizness un ekonomika

"Rimi" grasās celt nozares prestižu

Jauns.lv

"Rimi" grupa Baltijā iecerējusi celt pārtikas mazumtirdzniecības nozares prestižu, stāsta "Rimi Baltic Group" personāla direktore Pārsla Baško.

Viņa norāda, ka Latvijā un Baltijā kopumā pārtikas mazumtirdzniecības nozares prestižs patlaban nav visai augsts. Par to liecina fakts, ka mazumtirdzniecība nav pieprasītākā darba ņēmēja izvēle, kā arī tas, ka Latvijā mazumtirdzniecība ir to nozaru vidū, kurās darba ņēmēji neieteiktu citiem strādāt.

Šādas situācijas izveidošanos ietekmē vairāki faktori, piemēram, nozare Latvijā vēl ir salīdzinoši jauna, kā arī nereti sabiedrība ir maz informēta par darbu šajā jomā.

"Rimi" māteskompānijas "ICA Gruppen" mītnes zemē Zviedrijā situācija ir pilnīgi citāda, atzīmē Baško, skaidrojot, ka pārtikas mazumtirdzniecības nozare un veikali mūsdienu izpratnē Zviedrijā ir attīstījušies vismaz pēdējos 100 gadus, kamēr Latvijā "Rimi" šajā nozarē strādā vien pēdējos 20 gadus.

"Nozare Latvijā vēl ir jauna. Tas nozīmē, ka pie mums, Baltijas reģionā, vēl tikai attīstām tādas prasmes, pieredzi un sasniegumus, ar ko varētu piesaistīt darba ņēmējus," atzīst Baško.

Viņa uzskata, ka būtiski ir arī palīdzēt veidot sabiedrībā izpratni par mazumtirdzniecību un par darbu nozarē, kas pamatā ir darbs veikala vidē. "Visbiežāk neviens pat nevar iedomāties, ka kopumā mūsu uzņēmumā ir pieejami aptuveni 200 dažādi amati. Mums kā uzņēmumam ir svarīgi izglītot sabiedrību par nozari, tās iespējām un izaicinājumiem," atzīmē "Rimi Baltic Group" personāla direktore.

Nolūkā mainīt šo situāciju "Rimi" turpmāk plāno vairāk piestrādāt pie sava kā darba devēja tēla, pievēršot vairāk uzmanības komunikācijai par darbu nozarē ar sabiedrību un potenciālajiem darba meklētājiem, cerot, ka vēlme piedomāt vairāk pie nozares prestiža celšanas un sava tēla veidošanas pārņems arī citus nozares spēlētājus, pauž Baško.

Kā ziņots, SIA "Rimi Latvia" pērn apgrozīja 785,28 miljonus eiro un nopelnīja 27,42 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn audzis par 6%, bet peļņa augusi par 16%. 2014.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 740 96 miljoni eiro, bet peļņa - 23,64 miljoni eiro.

"Rimi Latvia" savu darbību sāka 1996.gadā ar nosaukumu "Rimi Baltija". Uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.

Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 119 trīs formātu veikali: 31 "Rimi" hipermārkets, 43 "Rimi" lielveikali un 45 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.


LETA/Foto: BNS

Tēmas