Pētījums: ja būtu vajadzība, 49% cilvēku jaunu kontu atvērtu "Swedbank"
Ja šodien būtu nepieciešamība atvērt jaunu norēķinu kontu, puse jeb 49% aptaujāto respondentu kā savu banku izvēlētos "Swedbank", liecina kompānijas "OMG Snapshots" veiktā pētījuma rezultāti par banku izvēli Latvijā.
20% aptaujāto kontu izvēlētos atvērt "SEB bankā", 14% - "DNB", savukārt 7% - "Citadele", bet 6% - "Nordea".
Respondenti, kuri izvēlētos "Swedbank", norādījuši, ka viņiem svarīgākais ir ērta internetbanka (70%), ērts filiāļu un bankomātu tīkls (59%), kā arī faktors, ka ģimenes locekļi un draugi izmanto šo banku (51%).
Respondentiem, kuri kā pirmo izvēlētos "DNB", nozīmīgāks kritērijs nekā citiem ir Ziemeļvalstu banka (56%), savukārt respondentiem, kas izvēlētos "Nordea", svarīgāk nekā citiem ir labas atsauksmes no citiem, pozitīvs bankas tēls (52%). Bankas "Citadele" izvēle saistīta ar atbildēm par lielāku valsts kontroli un augstākām respondentu gaidām par tās ietekmi uz stabilu bankas darbību nākotnē.
"Swedbank" biežāk nekā aptaujātie vidēji būtu gatavi izvēlēties gados jaunākie respondenti vecumā līdz 30 gadiem - aptuveni 61% respondentu vecuma grupā no 15 līdz 30 gadiem. "SEB banku" kā pirmo izvēli vairāk minējuši jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem (27%), laukos dzīvojošie (27%), kā arī personas ar zemiem un vidēji zemiem ienākumiem (attiecīgi 25% un 26%).
"OMG Snapshots" pētījums tika veikts novembrī, aptaujājot vairāk nekā 950 respondentus vecumā no 15 līdz 65 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.