Bizness un ekonomika

Ozoliņš: nopirkt seriālu maksā daudzkārt lētāk par raidījumu latviešu valodā

Jauns.lv

Latvijas televīzijas kanāliem ir grūti konkurēt ar Krievijas un citiem ārzemju kanāliem, jo nacionālā satura veidošana izmaksā krietni dārgāk nekā jau gatava produkta nopirkšana, informēja starptautiskā raidorganizāciju koncerna "Modern Times Group" (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

"Ja līdz šim cits citu par konkurentiem uzskatīja Latvijas Televīzija, "TV3" un LNT, tad šodien konkurences formula ir mainījusies un nacionālās televīzijas ir spiestas konkurēt ar Krievijas un ārzemju kanāliem. Šī konkurence jāizcīna gan satura ziņā, gan reklāmas tirgū," akcentē Ozoliņš.

Viņš norāda, ka, paliekot pie vecās formulas un nemēģinot stiprināt latviešu valodā raidošās televīzijas, cietējs būs nacionālā informatīvā telpa.

Pēc viņa teiktā, nacionālā satura, tostarp ziņu, ražošana izmaksājot daudzreiz dārgāk nekā, piemēram, ārzemju seriālu iegāde. Ja lokālā ziņu raidījuma izmaksas esot 2500-5500 lati stundā par vienu raidīšanas reizi, tad Krievijā vai ASV ražotā seriāla izmaksas attiecīgi esot 150-170 lati.

"Ārzemju satura cena ir daudzkārtīgi lētāka, jo šim saturam ir noiets visā pasaulē, taču latviešu valodā tapušie raidījumi lielākoties interesē tikai latviešu auditoriju," piebilst Ozoliņš.

Izmaksu ziņā TV esot visdārgākais medijs, un būtu velti lolot cerības, ka Latvijā vienlaikus varot eksistēt vairāki nacionāli komerckanāli, kas nodrošina kvalitatīvus oriģinālraidījumus, pie kuriem pieskaitāmas arī ziņas.

"Tirgus situācija liecina, ka naudas līdzekļi ir jākoncentrē, jo pretējā gadījumā nacionāla satura ražošanas iespējas samazināsies vēl vairāk," uzsver Ozoliņš.

Arī reklāmas tirgus novērtēšanai esot nepieciešams jauns skatupunkts. Būtiski pieaugot interneta reklāmas īpatsvars - tas esot vienīgais segments reklāmas tirgū, kas pašreiz pieaug.

"Skaidrs, ka, attīstoties tehnoloģijām, šī tendence tikai nostiprinās. Līdz ar to nav pamata prognozēt milzīgu TV reklāmas cenu kāpumu, jo tad reklāmdevējs no TV reklāmām vienkārši atteiksies. Turklāt, kā jau minēts, nacionālās televīzijas reklāmdevēju naudu tagad spiestas dalīt ar ārzemju TV kanāliem," skaidro Ozoliņš.

Nacionālās televīzijas, ražojot vairāk nacionālā satura, var būt viens no palīgiem, lai saglabātu Latvijas "robežas" mediju telpā, un valstij esot skaidri jādefinē, kādus pienākumus veic sabiedriskā TV un kādus - nacionālie komerckanāli.

LETA Nozare.lv