CAF pagarina piedāvājumu slēgt līgumu ar "Pasažieru vilcienu"
AS "Pasažieru vilciens" (PV) ir saņēmusi apliecinājumu no konkursa uzvarētāja Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) par piedāvājuma derīguma termiņa pagarinājumu jaunu vilcienu iegādes konkursam.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja PV, pagarinājums ir nepieciešams, lai pabeigtu darbu pie atsevišķu līguma normu saskaņošanas, kas saistītas gan ar finansiālajiem, gan arī tehniskiem aspektiem un nepieciešamajiem saskaņojumiem, kurus līgumslēdzējas puses nevarēja pagūt izpildīt līdz 28.februārim, kad beidzās iepriekšējais piedāvājuma derīguma termiņš.
PV valde esot pārliecināta, ka nepieciešamie kompromisi tiks panākti un līgums tuvākajā laikā tiks parakstīts.
Uzņēmums, piesaistot neatkarīgus ekspertus un izpildot Ministru kabineta norādījumus, turpina apjomīgo un atbildīgo darbu saistībā ar jauno vilcienu iepirkuma procedūru, uzsver PV.
PV uzturot un aizstāvot līguma redakciju, kas nodrošina maksimālu valsts interešu aizstāvību un dažādu iespējamo nākotnes risku novēršanu.
Kā ziņots, CAF ir apliecinājusi, ka šodienas laikā sniegs PV atbildi saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu konkursu.
Iepriekš, februāra sākumā, PV paziņoja, ka, lai parakstītu līgumu ar CAF par jauno vilcienu iegādi, PV jāpārliecina Finanšu ministrija (FM), ka tās iebildes par līguma punktiem, kas skar avansa maksājumus un maksājumu indeksāciju, nav pamatotas.
Ja PV izdošoties pārliecināt FM, līgums vēl tehniski jāsaskaņo ar Spānijas kompāniju, savukārt CAF izmaiņas ir jāsaskaņo ar Spānijas kredītu un garantijas aģentūrām, kas varētu ilgt vēl divas nedēļas.
PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds arī skaidroja, ka valdībā esot izdevies novērst bažas par vilcienu pārlieku sadārdzinājumu. "Galu galā cena vai konkrētie rādītāji iepirkumā ir iesniegti, un tie nedrīkst tikt mainīti. Apgalvot, ka kaut kur kaut kas ir lētāk... Tad pretī jābūt adekvātiem līguma nosacījumiem un adekvātām tehnoloģijām, lai varētu vispār salīdzināt," skaidroja PV vadītājs, noraidot iepriekš atsevišķos medijos publicētos iebildumus pret iepirkuma cenu.
Freivalds arī norādīja, ka CAF ir apņēmies līgumā noteiktajā termiņā pasūtījumu izpildīt, kas nozīmē, ka Eiropas Savienības piešķirto naudu PV paspēs izmantot. "Tā ir viņu apņemšanās, ka līgums ir jāizpilda, un līgums, protams, paredz nosacījumus, kas notiek, ja viņi nepilda. Tas ir viņu risks," uzsvēra Freivalds. Viņš gan nenoliedz, ka PV galvenās bažas ir 2015.gada vidus, kad kohēzijas finansējums jāapgūst pilnā apmērā. Tas esot "pamatakmens" līgumā.
Freivalds norādīja, ka iepriekš ir bijušas bažas par termiņiem un aizkavēšanās varējusi ietekmēt ražošanu, taču CAF esot jau apliecinājis, ka iekļausies termiņos, kas paredz, ka finansējums jāapgūst līdz 2015.gada augustam. Esot skaidrs - ja to neizdosies izdarīt, tad finansējuma atlikušo daļu varot arī nepiešķirt.
Tas, ka Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") iesniedzis blakus sūdzību par sev nelabvēlīgo tiesas lēmumu ļaut turpināt vilcienu iepirkumu procedūru, esot viņu formālās tiesības, un PV analizē papildu argumentus, kas iesniegti tiesā, taču tas neietekmē iepirkuma procesa virzību, uzsvēra amatpersona.
Kā ziņots, janvāra beigās valdība atļāva turpināt jaunu vilcienu iepirkumu un arī Administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.
31.janvārī tika saņemta informācija no CAF, ka piedāvājums tiek pagarināts uz četrām nedēļām, lai PV un CAF apstiprinātu līguma gala redakciju.
2.februārī pēc rūpīgas iepazīšanās ar Administratīvās rajona tiesas lēmumu atļaut turpināt apjomīgo jauno vilcienu iepirkumu Šveices uzņēmums "Stadler" ir nolēmis to pārsūdzēt.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.
LETA