Bizness un ekonomika

Portāls "Cālis.lv" pārdots Igaunijas uzņēmumam

Jauns.lv

Pazīstamais ģimenes portāls "Cālis.lv" pārdots Igaunijas uzņēmumam, paziņojusi tā dibinātāja un līdzšinējā īpašniece Agnese Vīdnere. Darījuma summu viņa neatklāj, un arī pircēja vārds patlaban netiek nosaukts. Uzņēmumam esot pieredze mediju biznesā, un tas darbojas visā Baltijā. Uzņēmēja cer, ka, pateicoties jaunajiem īpašniekiem, "Cālis.lv" kļūs par starptautisku portālu.

Vīdnere sociālajā tīklā "Twitter" noliegusi pieņēmumu, ka pircējs ir portālu "Delfi" īpašnieks Igaunijas mediju koncerns "Ekspress Grupp".

Lēmumu pēc aptuveni 11 gadiem portālu pārdot Vīdnere biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja ar viņas un vīra vēlmi mainīt savu dzīvi. Pieņemts lēmums gan mainīt dzīvesvietu, pārceļoties uz Maskavu, gan nodarbi. "Ja maina, tad visu un uzreiz," piebilda uzņēmēja.

Viņai gan vēl palikšot dažas daļas uzņēmumā, tomēr reāli ar "Cālis.lv" viņa vairs nenodarbojas. Paredzams, ka portāla veidotāju komanda pamatā nemainīsies, bet tai varētu pievienoties jauni cilvēki.

Uzņēmēja atzina, ka pircējs īpaši nav meklēts, viņa vien apvaicājusies dažiem cilvēkiem, vai kādam būtu interese par portālu. Šajā gadījumā sakritusi abu pušu interese. "Pazīstu šos cilvēkus un zinu viņu darbus, sapratu, ka varu atdot viņiem savu lolojumu. Labākais piedāvājums ne vienmēr ir naudā mērāms," norādīja Vīdnere. Investorus piesaistīt neesot domāts, jo pēc tā nav bijis vajadzības.

"Šis bija milzīgs dzīves posms, kas kādreiz pilnībā izmainīja mūsu dzīvi. Tagad ir pienācis laiks savu dzīvi atkal pilnībā mainīt," portāla lietotājiem raksta Vīdnere. "Kādreiz kopīgi panācām pabalstu palielināšanu, ir palīdzēts ļoti daudziem cilvēkiem. "Cālis.lv" kļuvis par atpazīstamu zīmolu. Un šeit apvienojušies daudzi ļoti interesanti cilvēki."

Viņa informē, ka padomā ir jauni projekti, kā arī pieļauj iespēju rakstīt grāmatu par "Cālis.lv". "Nozare.lv" viņa skaidroja, ka patlaban abi ar vīru jaunos biznesus saista ar Krievijas milzīgo tirgu. Viņa patlaban mācās Maskavā - iegūst maģistra grādu interneta projektu vadībā, apmeklē dažādus pasākumus un kursus. Vīdnere vērtē, ka plāni ir ambiciozi.

Viņa arī atzīst, ka ir gandarīta par to, ka izdevies pārkāpt pāri bailēm kardināli visu mainīt savā dzīvē. "Nezinu vai būs labāk, bet citādi būs noteikti. Un vismaz vecumdienās nenožēlošu, ka visu dzīvi darīju tikai vienu un to pašu, bet mēģināju arī ko citu," vērtēja uzņēmēja.

"Gemius Audience" dati liecina, ka "Cālis.lv" reālo lietotāju skaits šā gada janvārī bija 167 011, ierindojoties 13.vietā. Saskaņā ar šiem datiem pagājušā gada laikā lietotāju skaits piedzīvojis kāpumus un kritumus, bet kopš augusta, kad reģistrēti 194 772 lietotāji, tas samazinājies.

Saskaņā ar SIA "Firmas.lv" informāciju nekādas izmaiņas "Lursoft" pagaidām nav reģistrētas un Vīdnere parādās kā vienīgā SIA "Cālis.lv" īpašniece. Uzņēmēja skaidroja, ka nepieciešams laiks, kamēr dokumentus noformē un apstiprina, taču tās ir tikai formalitātes un līgums jau ir parakstīts, un darījums jau ir noticis.

Pērn rudenī intervijā "Nozare.lv" Vīdnere pauda viedokli, ka apmeklētāju skaita ziņā "Cālis.lv" sasniedzis gandrīz maksimumu. Galvenā portāla auditorija esot sievietes vecumā no 25 līdz 35 gadiem.

Vaicāta, kā tālāk portāls varētu attīstīties, Vīdnere toreiz teica, ka nav plānotas kardinālas izmaiņas un tiks veikti nelieli uzlabojumi un veidotas dažādas papildu iespējas. Viņa stāstīja, ka lielākas izmaiņas tika veiktas pērn aprīlī, kad mainīts dizains un profili. "Domājam, ka gadus piecus to neaiztiksim, jo cilvēki ir neapmierināti, kad atņem pierasto," stāstīja Vīdnere.

Viņa arī toreiz atzina, ka ir domāts par portāla "Cālis.lv" veidošanu arī citās valodās, taču šāda iecere atzīta par nerentablu. Uzņēmēja pauda viedokli, ka Krievijas tirgū, ko viņa pazīst, jau ir savi portāli. "Daudz vairāk nervu, naudas, laika vajadzēs ieguldīt, lai sāktu pelnīt. Tur vērts iet, ja ir ideja, kas atšķiras," sacīja Vīdnere.

Pēc uzņēmējas norādītā, portāls "Cālis.lv" nestrādā ar lielu apgrozījumu, taču tam ir ļoti optimizēti izdevumi, tāpēc tas strādā ar peļņu. "Arī lielākajā krīzē pagājušajā gadā bijām pelnoši, nevienu gadu neesam bijuši mīnusos," norādīja Vīdnere. Lielākie ieņēmumi veidojas no reklāmas, bet ir arī daži maksas pakalpojumi, piemēram, sludinājumu ievietošana, papildu iespējas portālā. Uzņēmēja norādīja, ka "Cālis.lv" vairs nav īsti portāls, bet drīzāk sociālais tīkls, jo katram lietotājam ir savs profils, kurā var veidot fotogaleriju, dienasgrāmatu, var izmantot iekšējo pastu, veidot dažādas grupas.

Vīdnerei kopā ar vīru Dmitriju Dulepovu pieder arī uzņēmums SIA "Accio", kas sniedz konsultācijas reklāmas jomā, interneta meklēšanas sistēmu optimizācijas pakalpojumus, taisa arī interneta lapu auditu, pārbaudot lietojamību un drošību, kā arī nodarbojas ar programmēšanu.

SIA "Cālis.lv" kā atsevišķs uzņēmums izveidots 2010.gada augustā. Kā iepriekš skaidroja Vīdnere, tas darīts, lai būtu pārskatāmāka finanšu plūsma.

Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju "Accio" apgrozījums 2010.gadā bija 57 290 lati, kas ir par 4,76% mazāk nekā 2009.gadā, kad apgrozījums bija 60 151 lats. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 79 294 lati. Līdz 2010.gadam apgrozījumā ir iekļauta portāla "Cālis.lv" daļa. "Accio" īpašnieki 2010.gadā nopelnījuši 24 498 latus. 2009.gadā peļņa bija 21 879 lati, bet 2008.gadā - 24 777 lati.

Vīdnere informēja, ka "Accio" paliek ģimenes īpašumā un tiek attīstīts.

LETA Nozare.lv