"Latvijas balzams" atjauno liķiera "Šarlote" ražošanu
Alkoholisko dzērienu ražotājs AS "Latvijas Balzams" (LB) pēc trīs gadu pārtraukuma atsācis krējuma liķiera "Šarlote" ražošanu, plānojot līdz gada beigām sasniegt 5% Latvijas liķieru tirgus daļas, šodien jaunā liķiera prezentācijā norādīja LB zīmolu direktors Valters Kaže.
"Jaunais liķieris tiek ražots ar divām garšām - balzama un kafijas garšu -, un tā mērķauditorija galvenokārt ir sievietes. Plānojam līdz gada beigām saražot kopumā 100 000 pudeļu abu veidu dzēriena," sacīja Kaže.
Viņš atzina, ka 2003.gadā "Šarlotes" zīmola liķieris aizņēmis apmēram 90% tirgus krējuma liķieru kategorijā, tomēr, tirgū masveidā ienākot importa liķieru apjomam, pozīcijas nācies zaudēt, līdz ar to 2009.gadā liķiera ražošana pārtraukta.
"Tomēr katram produktam ir savs dzīves cikls, un pienācis laiks "Šarloti" atjaunot. Situācija rāda, ka iedzīvotāju pirktspēja nav tik augsta kā agrāk, turklāt pēdējā laikā parādījusies tendence izvēlēties vietējos ražojumus, līdz ar to rēķināmies ar atjaunotās "Šarlotes" pārdošanas apjomu pieaugumu. Plānojam līdz gada beigām iegūt vismaz 5% liķiera tirgus daļas," atzina LB pārstāvis.
Tāpat viņš sacīja, ka vienlaikus ar divu veidu "Šarlotes" liķieri tirgū tiek ieviests brendija zīmola "Bonaparte" dzēriens ar kanēļa garšu, kā arī "jau tuvākajā laikā uzņēmums nāks klajā vēl ar vairākiem jauniem dzērieniem".
Kā ziņots, "Latvijas Balzama" neauditētais apgrozījums pērn bijis 67,7 miljoni latu, liecina uzņēmuma neauditētais 2011.gada pārskats, kas iesniegts biržā "NASDAQ OMX Riga".
2010.gadā kompānijas auditētais neto apgrozījums bija 74,94 miljoni latu.
2011.gadu "Latvijas Balzams" aizvadījis sekmīgi, lai arī bijusi ekonomiskās aktivitātes samazināšanās Latvijā un uzņēmumam nozīmīgos eksporta tirgos. "Latvijas Balzams" lielu uzmanību ir veltījis ražošanas izmaksu kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai.
Līdz ar to sasniegta 3,8 miljonu latu neauditētā peļņa, kas ir tuvu 2010.gada auditētajam rezultātam - 3,9 miljoniem latu, lai gan apgrozījuma samazinājums bijis par 10%.
Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs jeb tīrā peļņa pret apgrozījumu 2011.gadā pieaugusi par 0,5 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
Nodokļos valsts budžetā pērn "Latvijas Balzams" ieskaitījis 36,5 miljonus latu, no tiem 26,1 miljonu latu - kā akcīzes nodokli.
2011.gadā par 6% samazinājusies "Latvijas Balzama" produkcijas realizācija Latvijas tirgū. Kā skaidrots paziņojumā biržai, tas saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu un nelegālā alkohola aprites pieaugumu.
2011.gadā galvenie "Latvijas Balzama" eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Norvēģija, Polija, Ukraina un Turcija. Produkcijas eksports uz Igauniju salīdzinājumā ar 2010.gadu pieaudzis par 8%, uz Krieviju - par 19%, Ukrainu - par 32%, Norvēģiju - par 11% un Poliju - par 14%.
Vienlaikus realizēta jaunu tirgu apgūšanas stratēģija, sākot darbu Bulgārijas, Spānijas, Somijas, Azerbaidžānas, Slovēnijas, Islandes un citos tirgos.
Īpašu uzmanību pērn "Latvijas Balzams" veltījis zīmolu nostiprināšanai un jaunu produktu un tirgus segmentu attīstībai. Tādi zīmoli kā "Rīgas Melnais balzams", brendijs "Grand Cavalier" un liķieris "Moka" 2011.gadā saņēmuši kopumā 11 starptautisko konkursu apbalvojumus Eiropā un ASV.
Tāpat sākts darbs bezalkoholisko dzērienu jomā, pērn uzņēmums Latvijas tirgū piedāvājis konceptuāli jaunu produktu - "Rīgas dzirkstošo bezalkoholisko dzērienu".
"Latvijas Balzams" 2011.gadā apliecinājis otro straujāko investoru attiecību kvalitātes pieaugumu starp Baltijas uzņēmumiem "NASDAQ OMX biržas" "Baltic Market Awards" vērtējumā.
Šogad "Latvijas Balzama" mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu Latvijā, kā arī palielināt produkcijas noietu nozīmīgākajos eksporta tirgos un tālāku jaunu eksporta tirgu apgūšanu.
2012.gadā "Latvijas Balzama" prioritātes ir tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, konkurētspējas palielināšana. Īpaša uzmanība tiks pievērsta jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, to izstrādi balstot uz padziļinātu patērētāju vēlmju un vajadzību izpratni, norādīts paziņojumā.
"Latvijas Balzams" ir dibināts 1900.gadā, esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.
"Latvijas Balzama" lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.