Cilvēki arvien vairāk izvēlas bezalkoholisku svētku dzērienu
Alkoholisko dzērienu ražotāja AS "Latvijas Balzams" (LB) jaunā dzēriena "Rīgas dzirkstošais bezalkoholiskais" pārdošanas apjoms ir divas reizes lielāks, nekā sākotnēji tika plānots, informēja uzņēmuma pārstāve Daina Veško.
"Saskaņā ar realizācijas datiem 2012.gadā - laikā no janvāra līdz maija beigām - "Rīgas dzirkstošā bezalkoholiskā dzēriena" pārdošanas apjoms bijis divas reizes lielāks par sākotnēji plānoto. Ieņemot jaunu tirgus segmentu ar šo dzērienu, LB vērojumi liecina, ka patērētāji ir novērtējuši jauno produktu. Piemēram, dažādos oficiālos pasākumos līdzās alkoholiskajiem dzērieniem aizvien biežāk tiek piedāvāts arī jaunais dzēriens," norādīja Veško.
Viņa arī sacīja, ka 2011.gada decembrī pieprasījums pēc šī produkta bijis tik liels, ka LB veica dzēriena izejvielu ārkārtas pasūtījumu ar aviotransportu, tādējādi gada nogalē pagūstot saražot vēl vienu partiju.
Kā ziņots, LB ar pērn 7.decembrī prezentēto dzērienu "Rīgas dzirkstošais bezalkoholiskais" plāno pārsniegt bezalkoholiskā dzirkstošā vīna pārdošanas apjomus. Dzirkstošais vīns patlaban veido aptuveni 20% no kompānijas kopējā alkohola tirgus un pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos pārdots 300 000 dekalitru apjomā.
Jau ziņots, ka LB auditētais apgrozījums pērn bijis 46 miljoni latu, kas ir 12% samazinājums salīdzinājumā ar 2010.gada auditēto apgrozījumu - 52,25 miljoniem latu.
Uzņēmuma auditētā peļņa pērn bijusi 3,65 miljoni latu salīdzinājumā ar 3,92 miljonu latu peļņu 2010.gadā.
Savukārt LB neauditētais apgrozījums 2012.gada pirmajā ceturksnī bija 15,3 miljoni latu, liecina uzņēmuma paziņojums "NASDAQ OMX Riga" biržā. Apgrozījums vietējā tirgū palielinājies par 20%, eksporta tirgū pieaudzis par 12,5%, arī eksports palielinājies par 13%.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 313 000 latu, kas ir par 3% mazāk nekā 2011.gada pirmajā ceturksnī. Peļņas samazinājums pret iepriekšējā gada salīdzināmo periodu saistīts ar produkcijas izejvielu sadārdzinājumu un atšķirīgu kopējā pārdošanas apjoma sadalījumu starp produktu kategorijām.
Tāpat pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā LB ieskaitījis 9,3 miljonus latu, tai skaitā 6,8 miljonus latu kā akcīzes nodokli.
LB dibināts 1900.gadā, esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.
LB lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.
LETA, Foto: Lita Krone/LETA