Jelgavā būvēta mini bezpilota lidmašīna sasniedz pasaules rekordu
Jelgavas uzņēmumā „UAV Factory” izgatavotā bezpilota lidmašīna „Penguin B” veikusi pasaules vēsturē ilgāko lidojumu mini klases bezpilota lidaparātam - 54 stundas un 27 minūtes.
Lidaparāts 5.jūlijā tika palaists Jelgavas tuvumā un, nolidojot vairāk kā divas dienas, piezemējās 7 jūlijā. Lidojuma laikā lidaparātam nācās piedzīvot temperatūras, kas pārsniedz + 30 grādus un vēja brāzmas līdz pat 20 metriem sekundē.
Iepriekš ilgākie reģistrētie lidojumi bijuši mini bezpilota lidaparātu klasē bijuši AAI lidaparātam „Aerosonde”, kas lidoja 38 stundas, un 28 stundas pieveikušajam „Insitu” lidaparātam „Scaneagle”.
„Penguin B” izturības lidojums bija izmēģinājums „UAV Factory” jaunākajiem risinājumiem, no kuriem daļa tiks tieši pielietoti komerciāli pieejamajiem „Penguin B” lidaparātiem, kā arī būs piemērojami jau esošajiem modeļiem.
Izturības lidojums bija jaunākās elektroniskās degvielas iesmidzināšanas sistēmas, ko ražojis „Currawong Engineering” Austrālijā, pārbaužu noslēgums. „Penguin B” tika vadīts, izmantojot „Piccolo” lidojuma kontroles sistēmu, ko ražojis „Cloud Cap Technology” no ASV.
54,5 stundu ilgais lidojums paver jaunas iespējas mazo bezpilota lidmašīnu izmantošanai. Ar šādām ilglidošanas spējām, lidaparāts spēj darboties vairākas dienas bez piezemēšanās. Izmantojot pašas modernākās šodien pieejamās mini bezpilota lidmašīnas, šāda uzdevuma veikšanai būtu nepieciešamas aptuveni trīs līdz piecas pacelšanās un piezemēšanas. Tā kā vairāk nekā puse no visiem bezpilota lidaparātu nelaimes gadījumiem notiek pacelšanās un nolaišanās lidojuma fāzēs, ilgākais lidojuma laiks ievērojami uzlabo sistēmas uzticamību.
Jelgavā būvēta mini bezpilota lidmašīna uzstāda pasaules rekordu
Kasjauns.lv jau rakstīja, ka 2010. gada sākumā rīdzinieks Konstantīns Popika pēc avioinženiera specialitātes iegūšanas Anglijas inženiertehniskajā universitātē nevis palika ārzemēs, bet gan devās atpakaļ uz dzimteni, lai šeit uzsāktu biznesu. Izanalizējot biznesa iespējas, jaunais avioinženieris nosprieda, ka vislabākā vietā uzņēmuma „UAVFactory” dibināšanai ir Jelgavas biznesa inkubatorā. Viņš nolēmis būvēt ap 50 bezpilota lidaparātiem gadā. Šādiem lidaparātiem Latvijā nav noieta tirgus, tāpēc tos pārsvarā ražos eksportam. Bezpilota lidmašīnas ar aptuveni trīs metru spārnu vēzienu, piemēram, ir nepieciešamas ģeodēzijas uzņēmumiem. Lidaparātus var aprīkot ar kamerām, lai tās lidotu virs laukiem un iegūtu precīzus mērījumus, ko pēc tam iespējams analizēt.
„UAV Factory” ražotais mini lidaparāts „Penguin B”