Reklāmas aģentūrām pirmais pusgads bijis dažāds
Reklāmas aģentūras šā gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusi piedzīvojušas gan apgrozījuma kāpumu, gan stabilizāciju, gan kritumu, liecina aptauja.
Reklāmas aģentūras "Baltic Casting Agency" īpašnieks Elviss Grīnbergs informēja, ka šogad, sezonā, kas sākās pavasarī un ilgs līdz rudenim, salīdzinājumā ar pagājušo gadu vērojams apgrozījuma pieaugums. Klientu skaits aģentūrai ir stabilizējies - pašlaik tai ir aptuveni 3000 klientu 30 pasaules valstīs. Reklāmas aģentūra nodarbojas ar cilvēku atlasi dažādiem reklāmas projektiem.
"To, kāda būs gada nogale, grūti prognozēt - pagājušajā gadā salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem bija mazāk pasūtījumu, taču šogad situācija varētu mainīties," teica Grīnbergs.
Savukārt reklāmas aģentūras "Innovation" galvenais menedžeris Artūrs Lukaševičs pastāstīja, ka šā gada pirmajā pusē gan apgrozījums, gan klientu skaits, kas pasūta grafiskā dizaina un vides reklāmas, ir aptuveni tāds pats kā pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos. Viņš prognozēja, ka līdzīgi rezultāti būs arī gada otrajā pusē.
Arī "Airas un Oskara reklāmas darbnīcas" īpašniece Aira Igare pastāstīja, ka šī gada pirmie seši mēneši gan apgrozījuma, gan klientu skaita ziņā ir pielīdzināmi pagājušā gada pirmajai pusei. To, kāda varētu būt gada otrā puse vizuālās reklāmas tirgū, prognozēt ir grūti.
"Parasti reklāmā "tukšie" mēnesī ir janvāris, jūlijs un septembris, taču gadās, ka arī šajos mēnešos ir pasūtījumi," skaidroja Igare.
"Tā kā mums ir liels konkurents, šī gada pirmajā pusē salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusi gan apgrozījums, gan klientu skaits uzņēmumam ir samazinājies," pastāstīja reklāmas aģentūras "Rabbit Casting" projektu vadītājs Edgars Titavs. "Rabbit Casting" Latvijā darbojas pusotru gadu un nodarbojas ar cilvēku atlasi vizuālas reklāmas projektiem.
Titavs pauda cerību, ka pēc "klusās" vasaras sezonas gada otrajā pusē varētu būt sagaidāms apgrozījuma un klientu skaita palielinājums ja ne attiecībā pret pagājušā gada otro pusgadu, tad attiecībā pret šī gada pirmajiem sešiem mēnešiem.