Atpūtas kuģīšu biznesam Rīgā neziņa par nākamo sezonu
Atpūtas kuģis "Vecrīga" Daugavā.
Bizness un ekonomika

Atpūtas kuģīšu biznesam Rīgā neziņa par nākamo sezonu

Jauns.lv

Tuvojoties atpūtas un kanālu kuģīšu biznesa sezonas noslēgumam, kad vajadzētu sākt plānot aktivitātes nākamajai sezonai, vēl nav zināms, vai un kad tā varētu sākties, teica vairāku kanāla kuģīšu un atpūtas kuģa "Vecrīga" pārvaldošā uzņēmuma SIA "Jaunā Vecrīga" īpašnieki Jānis Uvarovs un Māris Klaužs.

Uvarovs atzīmēja, ka šogad sezona sākās ar aizkavēšanos, jo Rīgas domes konkurss uz kuģīšu piestātnēm tika izsludināts mēnesi vēlāk nekā citus gadus - maijā. Turklāt šogad mainījās noteikumi, kas uzņēmējiem bija neizprotami, proti, konkursa kārtība paredzēja, ka tajā varēja būt arī viens uzvarētājs, kuram ir tiesības iznomāt visas piestātnes kuģīšu biznesam. Nomas termiņš būtu bijis pieci gadi.

Atbilstoši jaunajiem noteikumiem konkurss ir jāsludina katru gadu, nevis reizi piecos gados, piebilda Uvarovs. Savukārt Klaužs norādīja, ka šī iemesla dēļ uzņēmums nevar vēl pateikt klientiem, vai un kurā piestātnē atradīsies viņu kuģīši nākamajā sezonā.

Uzņēmēji pauda vēlmi, lai skaidrība par sezonas sākšanos būtu vismaz 2017.gada sākumā. "Tad, nevis aprīlī vai maijā, dome varētu arī sludināt jauno konkursu uz piestātnēm. Lai mēs klientiem varam jau savlaicīgi pateikt, kad un kur mēs būsim. Mēs gribam sākt darbu laicīgi, nevis pēdējā brīdī, kad sezona jau ir sākusies, steigt pabeigt pēdējos darbus," uzsvēra Klaužs.

Kompānijas īpašnieki arī atzīmēja, ka "Jaunā Vecrīga" sadarbojas ar vairāk nekā 20 tūrisma aģentūrām Latvijā un ārpus Latvijas. "Diemžēl, bet mēs šobrīd vēl nevaram pateikt saviem sadarbības partneriem tūrisma kompānijās, vai un kurā piestātnē mēs būsim nākamgad. Partneri brīnās, bet situācija ir tāda, kāda tā ir," teica Uvarovs.

Klaužs piebilda, ka šāda noteikumu maiņa radījusi uzņēmumam aizdomas. "Šajā konkursā būtu varējis pieteikties gandrīz jebkurš, piemēram, kāda taksometru firma. Mums radās aizdomas, ka šis konkurss tiek gatavots kādam konkrētam uzņēmumam. Tāpēc konkursu apstrīdējām," skaidroja Klaužs.

Kā atzina uzņēmēji, dome līdz šim nav skaidrojusi šo izmaiņu iemeslus. Tikmēr kuģīšu biznesa pārstāvji atklāj, ka viņiem esot aizdomas par to, ka šajā biznesā varētu iesaistīties Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme". "Kā saka, runas klīst, ka ar saviem kuģīšiem biznesā varētu iesaistīties "Rīgas satiksme"," teica Uvarovs.

Savukārt Klaužs atzīmēja, ka līdzīgi bija ar maršruta taksometriem. "Ja šāds scenārijs piepildās, mēs varam savus kuģus sagriezt metāllūžņos un norakstīt zaudējumos visas investīcijas. Šajā biznesā konkurences vairs nebūtu. Neviens to, protams, tiešā tekstā nav teicis, bet visi šie grozījumi un izmaiņas konkursā uz piestātnēm vedina tā domāt," viņš sacīja.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Jaunās Vecrīgas" apgrozījums pērn bija 126 720 eiro, bet kompānijas peļņa bija 9395 eiro. "Jaunā Vecrīga" dibināta 2013.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2844 eiro. "Jaunā Vecrīga" uz pusēm pieder Klaužam un Uvarovam.

"Jaunā Vecrīga" patlaban darbojas ar atpūtas kuģīti "Vecrīga" un trim kanāla kuģīšiem - "Amber Rīga", "Aurora" un "Annabella".


LETA / Foto: Zane Bitere /LETA