PSA Peugeot Citroen atsakās no elektroautomobiļiem
Pēdējo gadu laikā to vien dzird, ka elektroautomobiļi ir mūsu nākotne, kas izglābs pasauli no ekoloģiskas bojāejas un autobraucējus no droša bankrota dārgās fosīlās degvielas dēļ.
Prestižajās pasaules mēroga autoizstādēs gandrīz katrs autoražotājs cenšas pārsteigt skatītājus ar jaunu un, kā viņiem pašiem patīk teikt – revolucionāru elektrisko transporta līdzekli.
Viss jau būtu labi, ja vien elektromobiļu cena daudziem reģioniem nebūtu nesasniedzams sapnis pat tad, ja mūža kvēlākā vēlēšanās ir rūpēties par apkārtējo vidi un ekoloģiju.
Ko tur slēpt – ne viens vien attīstīto valstu elektroautomobiļa īpašnieks atzīst, ka viņam pilnīgi un absolūti vienaldzīga ekoloģija, globālā sasilšana vai atdzišana, kā arī tas, kas ar mūsu planētu notiks pēc gadiem 100. Visu nosaka materiālais labums! Daudzkur valsts sedz lielāko daļu no nebūt ne mazās elektroautomobiļu cenas. Citur ekoloģisko transporta līdzekļu īpašnieki tiek pie ļoti labas nodokļu atlaides. Vēl citur ar elektromobili var brīvi pārvietoties arī vecpilsētā un novietot to jebkurā publiskā stāvvietā bez maksas. Mums, kā zināms, no tā visa nav nekas! Pat uzlādes stacijas.
Un pat neskatoties uz labvēlīgiem elektroauto iegādes apstākļiem citviet, cilvēki ir un paliek uzticīgi tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem. To sapratuši arī PSA Peugeot Citroen, kas pieņēmuši lēmumu pārtraukt elektromobiļu Citroen C-Zero un Peugeot iOn tirdzniecību.
Praktiski šie automobiļi ir Mitsubishi i-MiEV kloni un tos pat ražoja Japānā. Tirdzniecībā gan Citroen C-Zero, gan Peugeot iOn nonāca 2010. gadā un kopš tiem laikiem pārdoti pavisam mazā skaitā. Tā, piemēram, šā gada laikā pārdoti tikai 935 Citroen C-Zero un 852 Peugeot iOn. Lai gan pirmssākumos ražotāji plānoja pārdot aptuveni 25 000 šādu braucamrīku gadā.
Ja nu kāds vēl nav zaudējis vēlmi tikt pie maza trolejbusiņa bez “ragiem”, tad atliek Mitsubishi i-MiEV. Protams, var jau vērties plašāk un izvēlēties jebkura cita ražotāja elektriskos braucamrīkus!
Gints Gavers, publicitātes foto