Spriežot pēc Parīzes autošova, krīze nav beigusies
To, ka krīze Eiropā pārvarēta un viss rit savu ierasto gaitu, nācies dzirdēt ne reizi vien. Ir drosminieki, kuri pat apgalvo, ka krīze pārciesta arī Latvijā. Parīze, šķiet, tam nepiekrīt.
Eiropas automīļiem un industrijas pārstāvjiem gadā ir divi nozīmīgi pasākumi – gadskārtējā Ženēvas automobiļu izstāde un Frankfurte vai Parīze, kur autosaloni pamīšus notiek ik pārgadu.
Šogad kārta Parīzei. 26. septembrī durvis vēra Mondial De L’Automobile. Vēra, taču ne visiem – autožurnālistiem no visas plašās pasaules (sarakstos pamanīju pat Jamaiku, Ugandu un Aļasku) un VIPiem, kam turība atļauj par tādiem kļūt. Taču par vērienīgu pasākumu gan to nosaukt kaut kā šogad neceļas roka. Nē, viss jau ir labi! Autoražotāji iekārtojušies paviljonos, prezentācija pēc prezentācijas ar 15 minūšu intervālu, Francijā ražoto auto zīmolu “šatli”, kas vizina no paviljona uz paviljonu... Tikai jaunumu drusku tā pamaz.
Pirmizrādi piedzīvo Opel Adam, Renault Clio, septītās paaudzes VW Golf. Kopā jau šis tas savācas, taču pārsvarā izstādē aplūkojamie automobiļi redzami gan tepat Parīzes ielās, gan daudzi no tiem arī Latvijā. Arī ar konceptiem tā pašvaki. Daži, kas jau redzēti pagājušā gada Frankfurtē, daži jauni, bet pūlī tā arī nesadzirdu publisko “WOW”!
Dažos stendos cilvēku vairāk, citos mazāk. Skumji, bet visvairāk ir tur, kur ražotājs savus apmeklētājus cienā ar kaut ko garšīgu…
Cepuri nost un kāju virsū pašmāju (franču) ražotājiem! It īpaši pārsteidza Renault. Trīs modeli, trīs jaunumi, taču bariem žurnālistu te iegriezās vēl un vēl – lai atpūtinātu kājas un pamielotu acis.
Izstāde turpinās. Žurnālistiem vēl vienu dienu un tad jebkuram automīlim, kurš var atļauties padsmit eiro par ieejas biļeti. Savukārt stāsts par šo autoindustrijas notikumu nebeidzās. Tikai nedaudz jāatpūtina kājas un jāsakopo domas!