Mazauto ar 5,9 litru V12 dzinēju no Aston Martin
Droši vien superdārgo sporta automobiļu īpašnieki jutīsies piesmieti, pamanot pazibam sev garām šos mazos motorizētos iepirkuma ratiņus.
Auto un tehnoloģijas

Mazauto ar 5,9 litru V12 dzinēju no Aston Martin

Jauns.lv

Mazus automobilīšus ražo ar konkrētu mērķi – paklausīgi un taupīgi kalpot saimniekam pilsētas džungļos. Sporta nodarbībām slēgtā trasē esam pieraduši izvēlēties pilnīgi cita formāta braucamrīkus.

Šķiet, Toyota ir tāda “pavisam draudzīga” kompānija, kas ar lielāko prieku iestrādēs dalās arī ar citiem. Piemēram, tas pats daudz aprunātais Toyota GT86 un Subaru BRZ, kas, grozi, kā gribi, ir un paliek viens un tas pats auto. Arī ar savu mazauto IQ Toyota labvēlīgi padalījusies, un nu jau pirms kāda laika dienasgaismu ieraudzīja mazulītis Aston Martin Cygnet. Paši briti gan apgalvo, ka pamatīgi pārveidojuši savu donoru, bet ar neapbruņotu aci izmaiņas īpaši nav manāmas.

Tagad Aston Martin nolēmis izdarīt neiespējamo – aprīkot šo iepirkumu ratiņu izmēra auto ar savu jaudīgāko 5,9 litru V12 dzinēju. Lai arī Cygnet garums ir tikpat liels, cik, piemēram, 7. sērijas BMW riteņu bāze, Aston Martin konstruktori veikuši aprēķinus un  secinājuši, ka jaudīgo spēka agregātu tomēr var iedabūt miniatūrajā motortelpā bez speciālas pārbūves.

Pats par sevi saprotams, ka ar šādu dzinēju pamatīgi izmainīsies mazauto smaguma centrs, kas nenoliedzami kaut kā jāsabalansē. Kā uzskata idejas autori, tas ir grūts, bet pilnā mērā paveicams uzdevums.

Piesolītais dzinējs spēj attīstīt 510 zirgspēku lielu jaudu. Atgādinām, ka oriģinālā izpildījumā Cygnet tiek aprīkots ar 98 zirgspēku 1,3 litru dzinēju, kas ļauj ieskrieties līdz 170 km/h un “simtnieku” sasniegt 11,8 sekundēs. Pat bail iedomāties, ko šis mazais automobilītis spēs paveikt ar jaudīgo V12.


Gints Gavers/Publicitātes foto