Datorveikala garantijas remonts mulsina pircējus: neatjauno operētājprogrammas
Izrādās, ka datorveikalu garantiju remonts ne vienmēr atbild par tām programmām, ko datorā ielādējis pārdevējs. Pircējs no servisa centra atpakaļ var saņemt saremontētu datoru – „pliku dzelzi” bez operetājprogrammām, ko solījis pārdevējs.
Bizness un ekonomika

Datorveikala garantijas remonts mulsina pircējus: neatjauno operētājprogrammas

Jauns.lv

Ja interneta veikalā ir nopirkts portatīvais dators kopā ar operētājprogrammu, tad pircējs tā salūšanas gadījumā no garantijas remonta var saņemt atpakaļ tikai „plikus dzelžus” bez programmām, jo servisa centrs neuzņemas atjaunot programmas, kas „nobrukušas” nekvalitatīvās preces dēļ.

Nesen šādu nepatīkamu gadījumu nācās piedzīvot Latvijas Skolotāju korporācijai, kura interneta veikalā 1a.lv iegādājās portatīvo datoru „HP Compaq 630”. Korporācijas vadītājs Kaspars Bikše Kasjauns.lv pastāstīja:

„Konkrēti šo datoru iegādājos tikai tādēļ, ka reklāmā bija teikts, ka to var nopirkt komplektā ar „Windows 7” programmu. Samaksāju skaidrā naudā 249 latus un ar pirkumu devos mājās. Datoru nopirku 16. novembrī, bet jau 17. novembrī tā ekrāns palika melns un dators atteicās strādāt. Pēc svētku brīvdienām – 20. novembrī – nesu datoru uz garantijas remonta servisa centru. Tur datoram nomainīja kaut kādu plati un to saveda kārtībā, bet „Windows 7” atpakaļ gan neatlika. Man piedāvāja atpakaļ tikai plikus dzelžus. Servisa centrā uz manām pretenzijām atbildēja, ka viņi atbildot tikai par dzelžiem, bet ne par programmatūru. Ja es pirku datoru tādu, kāds tas tika reklamēts, tad domāju, ka tā salūšanas gadījumā garantijas remontā tas jāatjauno tādā izskatā, kādu es to pirku.”

Jāteic, ka 1a.lv joprojām savā mājaslapā joprojām piedāvā pirkt „HP Compaq 630” kopā ar „Windows 7” programmu, kura atsevišķi dažādos veikalos maksā no 58 līdz 168 latiem.

Kaspars Bikše teic, ka viņam neizdodas vienoties ar veikalu 1a.lv. Tādēļ viņš atsakās no servisa centra izņemt salabto datoru, kamēr tajā nav ielādēta „Windows 7” programma. Vienlaikus pircējs uzsver, ka pirkšanas - pārdošanas dokumentos un garantijas līgumā viņam neizdodas atrast nevienu punktu par to, ka nekvalitatīvas preces dēļ datorā netiek atjaunotas tajā pārdevēja ielādētās programmas.

Veikala 1a.lv vadība Kasjauns.lv radušos situāciju izskaidro šādi: „Tas ir biznesa klases dators, kur, pēc ražotāja noteikumiem, klientam, instalējot programmatūru, ir pašam jāsagatavo „Recovery” disks. Tā ir klienta atbildība, ja viņš to nav izdarījis.

Garantiju nodrošina ražotāja HP oficiālais serviss Servicenet.lv, kas rīkojas atbilstoši HP vadlīnijām. 1a.lv ir pārdevējs, kas klientam pārdeva preci, nevis servisa (instalācijas) pakalpojumu.

Servisa centrs norāda, ka tie ir ražotāja – „Hewlett – Packard”, nevis 1a.lv vai Servicenet.lv noteikumi.

Ja klients nav saglabājis šim datoram „Recovery” disku un nevar atjaunot „Windows”, tas ir maksas pakalpojums.”

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žude Kasjauns.lv teica, ka pēc būtības ir loģiski, ja pārdevējs nopirktajam datoram atjaunotu arī programmatūru, jo pircējs nav vainīgs, ka nopirktā prece bija nekvalitatīva un tādēļ arī nobruka „Windows 7”, tomēr pirms pretenzijas celšanas ir jāizanalizē visi pārdošanas – pirkšanas darījuma dokumenti un skaidri jānoskaidro, kas tajos teikts.

Ja pircējam neizdodas vienoties ar servisa centru, viņam ar pretenzijas vēstuli jāvēršas pie pārdevēja ar prasību nekvalitatīvās preces vietā viņam nodrošināt kvalitatīvu preci. Pārdevējam ir pienākums desmit dienu laikā pircējam sniegt argumentētu rakstisku atbildi. Ja pircēju neapmierina šī atbilde tad viņam jāvēršas ar sūdzību PTAC, kas sāks šīs konkrētās lietas izmeklēšanu.


Elmārs Barkāns/Foto: Shutterstock

Tēmas