No Baltijas valstīm tikai Latvijā pieauguši pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjomi
No Baltijas valstu dzelzceļa kompānijām tikai "Latvijas Dzelzceļam", lai arī minimāli - par 2% -, pērn izdevies palielināt pārvadāto kravu apjomus, liecina Baltijas valstu dzelzceļu statistika.
Turklāt "Latvijas Dzelzceļš" ir arī līderis pārvadāto kravu apjomu ziņā - pārvadāti 60,6 miljoni tonnu kravu.
Lietuvā pērn pārvadāti 49,5 miljoni tonnu, un tas ir par aptuveni 5% mazāk nekā 2011.gadā. Savukārt Igaunijā pārvadāts 26,1 miljons tonnu kravu, kas ir par aptuveni 14% mazāk nekā gadu iepriekš.
Kā ziņots, pērn Latvijā visvairāk pārvadātas akmeņogles - 22,45 miljoni tonnu jeb 37,1% no kopēja kravu apjoma, otrajā vietā ar 18,37 miljoniem tonnu - nafta un naftas produkti jeb 30,3% no kopējā apjoma, bet trešajā vietā - ķīmiskās kravas - 4,41 miljons tonnu jeb 7,3% no kopējā apjoma. Salīdzinot ar 2011.gadu, nedaudz ir samazinājušies naftas un naftas produktu pārvadājumi, savukārt palielinājušies akmeņogļu pārvadājumi.
Runājot par šī gada rezultātiem, uzņēmuma vadītājs Uģis Magonis norādīja, ka nevar prognozēt, ka šogad atkal kravu apjomi pieaugs un būs pēdējo gadu rekords. Viņš skaidroja, ka šogad tiek plānots transportēt ap 55 miljoniem tonnu kravu. Ja pērnā gada sākums bijis ļoti labs, tad gada beigās fiksēts straujš Krievijas kravu kritums. Dzelzceļa infrastruktūras remontdarbu laikā savukārt uzņēmums nav varējis paņemt visas kravas, kas piedāvātas, jo to nav atļāvusi caurlaides spēja.
Lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Latvijā ir VAS "Latvijas Dzelzceļš" meitassabiedrība SIA "LDz Cargo".