Kia Sorento “feislifts” ticis līdz Latvijai. FOTO
Šķības acis, uzrauts deguns, vidēji statistisks dibens. Ne mazums skeptiķu teiks, ka tas viss jau kaut kur ir redzēts. Un tomēr šajā gadījumā tas ir kaut kas jauns. Vismaz šim modelim noteikti.
Paši Kia šo automobili uzskata par Sorento otrās paaudzes atjaunoto versiju, mediji un auto eksperti dažviet pamanījušies to nosaukt par Sorento trešo paaudzi ar otrajai paaudzei līdzīgu dizainu. Tam iemesls varētu būt lielais tehnisko izmaiņu skaits, kas nav raksturīgs parastai modeļu modernizācijai.
Nozīmīgāko tehnisko uzlabojumu vidū ir pilnībā pārstrādāta virsbūves arhitektūra un balstiekārta, kā arī modernizēti dzinēji. Papildināts arī papildus tehnoloģiju un drošības aprīkojuma klāsts. Lielākā daļa izmaiņu ieviestas, lai ievērojami uzlabotu automašīnas stabilitāti un vadāmību, kā arī komfortu un drošību gan ikdienas satiksmē, gan dodoties ārpus asfaltēto ceļu tīkla.
Vizuālie uzlabojumi vislabāk ir ievērojami automašīnas priekšpusē un aizmugurē. Jaunais Sorento ir saņēmis jauna dizaina radiatora resti, priekšējos lukturus ar diožu dienas gaismām un jauna dizaina bamperi ar vertikālas formas miglas lukturiem. Savukārt automašīnas aizmugure ir ieguvusi jauna dizaina bagāžnieka vāku un bamperi. Attiecīgi ir modernizēti arī aizmugurējie lukturi, kuros iestrādātas gaismas diodes. Papildus nianses kopējam izskatam piešķir 18 vai 19 collu vieglmetāla riteņu diski.
Arī automašīnas salonu, kas pieejams ar piecu vai septiņu sēdvietu modifikācijā, ir skārušas ievērojamas pārvērtības – sākot no savādākas viduskonsoles un instrumentu paneļa, beidzot ar savā klasē labāko skaņas izolāciju. To visu papildina plašs standarta un papildus aprīkojuma klāsts, kurā iespējams atrast gan navigāciju ar septiņu collu ekrānu un divdaļīgu panorāmas jumtu, gan apsildāmus un ventilējamus priekšējos sēdekļus, apsildāmu otro sēdekļu rindu un atsevišķu gaisa kondicionieri trešajā sēdekļu rindā sēdošajiem. Vienlaikus automašīnas salonā ir atvieglota iekāpšana un palielināta vieta pasažieru kājām otrajā un trešajā sēdekļu rindā.
Latvijā jaunais Sorento ir pieejams ar modernizēto 2,2 litru, 197 zirgspēku TCI dīzeļdzinēju, kas, pateicoties jaunai izplūdes gāžu recirkulācijas sistēmai, ir kļuvis ekonomiskāks un videi draudzīgāks. Latvijā jaunie Kia Sorento tiek piedāvāti ar visu riteņu piedziņu, kas komplektēta ar sešu pārnesumu manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.