Degvielas tirgoņiem laiks benzīntanku pagalmos rakt akas
Piebrauc pie degvielas uzpildes stacijas, atver degvielas bāku un uzpildies ar tīru krāna ūdentiņu. Cik mums tagad ir ūdens cena par kubiklitru? Ar latiņu nedēļai taču pietiktu?
No vienas puses, izklausās pēc dažas nedēļas “uz korķa” nosēdējuša autoparka vadītāja murgiem. No otras puses, tas nepavisam nav nereāli un tuvākā nākotnē pat ļoti iespējams. Mēģinājumu braukt ar ūdeni bijis daudz. Pat vecajām labajām “volgām”. Un automobiļi patiešām arī brauca, pārtiekot no ūdens vien. Tiesa gan, brauca ne tik labi, kā bija cerēts, tāpēc ūdeņražu ģeneratori tika aizbīdīti uz plaukta tālāko stūri un drīz vien aizmirsti pavisam.
Taču nē – trīs vaļi atkal atrotījuši piedurknes un cer, ka jau 2017. gadā ielās varētu izbraukt pirmie hibrīdi. Hibrīdi, kas pārtiek no elektrības un ūdens.
Daimler AG, Nissan un Ford paraktījuši vienošanos par kopīgu ieguldījumu ūdeņraža dzinēja izstrādē.
Tas nozīmē, ka visu trīs kompāniju gaišāko prātu potenciāls tiks izmantots vienkopus, lai parādītu naftas magnātiem pigu!
Nesen jau stāstījām, ka pirmā kompānija pasaulē ieguvusi HHO jeb ūdeņražu ģeneratoru CE kvalitātes sertifikātu. Tā nu sagadījies, ka šīs kompānijas īpašnieks ir latvietis un līdz ar to arī Latvijā autobraucējiem pieejamas HHO ierīces, kuru dīleris pie mums ir “autodroms.lv”.
Kamēr Daimler AG, Nissan un Ford lauza galvas, mēs jau tagad varam daļēji izmantot nākotnes tehnoloģijas.
Video: Šādi nākotnes tehnoloģijas izskatās mūsdienās!
Gints Gavers/Foto: Žanneta Gavere