Kamēr mēs mācāmies braukt ar ūdeni, Citroen brauc ar gaisu
Pilnīgi skaidrs, ka naftas krājumi agrāk vai vēlāk izsīks un litrs fosīlās degvielas maksās tikpat, cik kilograms “getliņu” tomātu. Jo vēlāk tas notiks, jo labāk. Bet mums tam jābūt gataviem.
Mūsu autobraucēji ļoti negribīgi pieņem visu jauno, tāpēc moderno tehnoloģiju ieviešana Latvijā atpaliek par krietnu laika sprīdi. Pavisam nesen pirmais pašmāju drosminieks iegādājās elektromobili. Kā būs ar sekotājiem, rādīs laiks. Arī nesen aprakstītās HHO ierīces Latvijā izmanto labi ja pārsimts autoīpašnieki, lai gan Eiropā ar šīm ierīcēm aprīkoto automobiļu skaits tuvojas pusmiljonam. Vismaz pilnīgi droši zināms, ka vienīgais sertificētais HHO ierīču ražotājs Drive-H2O vien jau ar ūdeņradi piebaro teju 300 000 dzinēju gan vieglajiem auto, gan kraviniekiem, gan lauksaimniecības tehnikai un pat kuģiem.
Par prieku mūsu skeptiķiem, kas pat autogāzi vēl arvien uztver ar neizprotamu piesardzību, Citroen Ženēvas autoizstādē demonstrēs kaut ko jaunu un vēl nebijušu – gaisa hibrīdu!
Tieši tā – ne parasto hibrīda risinājumu, kur iekšdedzes dzinējs draudzējas ar elektromotoru, bet tāds, kur zināmu darba daļu paveic saspiests gaiss. Sistēma sastāv no tradicionāla iekšdedzes dzinēja, saspiesta gaisa enerģijas, kas uzkrāta speciālā rezervuārā, hidrauliskā sūkņa un automātiskās transmisijas ar planetāro pieslēgumu.
Citroen ar Air-Hybrid tehnoloģiju varēs kalpot saimniekam trīs variantos – Air Mode, kas paredzēta kustībai pilsētu labirintā ar ātrumu līdz 70 kilometriem stundā, Gasoline Mode priekš braukšanas pa lielceļiem, kad gaisa spiediens tuvojas beigām un Combined Mode dzinēja iedarbināšanai un straujam paātrinājumam.
Pēc Citroen aprēķiniem šādai sistēmai nāktos ietaupīt fosīlo degvielu līdz pat 45 procentiem līdzīgi, kā to dara kvalitatīva HHO ierīce. Demo versija tiks pasniegta Citroen C3 versijā ar VTi 82 zirgspēku dzinēju, kurš sadarbībā ar Hybrid-Air patērē vien 2,8 litrus uz 100 nobrauktiem kilometriem.