Uz laiku aptur apdrošināšanas sabiedrības "Balva" darbību
No šodienas uz laiku apturēta visu apdrošināšanas AS "Balva" izsniegto licenču darbība līdz trūkumu novēršanai, informēja Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK).
Tas nozīmē, ka "Balva" turpina pildīt visus noslēgtos līgumus ar esošajiem klientiem, taču tai ir aizliegts noslēgt jaunus apdrošināšanas līgumus.
FKTK Komunikācijas daļas vadītāja Laima Auza informēja, ka FKTK padome pieņēmusi lēmumu izmantot vienu no likumā paredzētajiem pasākumiem apdrošināto personu interešu aizsardzībai.
Darbības apturēšana paredz aizliegumu "Balvai" slēgt jaunus apdrošināšanas līgumus, palielināt apdrošināšanas summas un pagarināt apdrošināšanas līgumus. Šāds lēmums pieņemts, jo "Balvā" konstatēti vairāki likumā noteikto prasību pārkāpumi. Tiklīdz "Balva" būs novērsusi identificētos trūkumus, tā FKTK par to pārliecināsies un lems par uzlikto ierobežojumu atcelšanu. Minētie procesi notiks ciešā FKTK uzraudzībā. Likumā noteikts, ka apdrošināšanas sabiedrībai identificētie trūkumi jānovērš sešu mēnešu laikā.
Līdz šim "Balva" piedāvājusi OCTA, KASKO, īpašumu, veselības un ceļojumu apdrošināšanu.
FKTK skaidro, ka esošos "Balvas" klientus licences darbības apturēšana neietekmēs - līdz šim noslēgtie apdrošināšanas līgumi turpina savu darbību bez jebkādām izmaiņām un sabiedrībai jānodrošina visu saistību izpilde pret klientiem.
"Balva" nedrīkst slēgt jaunus apdrošināšanas līgumus, palielināt apdrošināšanas summas un pagarināt apdrošināšanas līgumus. FKTK sekos līdzi, lai "Balvas" klientu intereses tiktu ievērotas un aizsargātas, sola uzņēmumā. Piemēram, ja klientam ir "Balvas" OCTA polise, tā turpina darboties, un apdrošināšanas sabiedrībai jāpilda visas uzņemtās saistības.
Klienti jautājumu gadījumā lūgti zvanīt uz "Balvas" tālruni 371 67 506 955 vai sazināties pa e-pastu "balva@balva.lv".
LETA, Nozare.lv/ Foto: ekrānuzņēmums no www.balva.lv