Vai Latvijā būtu pieprasījums pēc ķīniešu Saab? FOTO
Ja atmetam ambīcijas, tad nākas atzīt – nemaz nav tik slikti! Turklāt pēdējās paaudzes Saab 9-5 tehnoloģijas nemaz nevar būt sliktas.
Auto un tehnoloģijas

Vai Latvijā būtu pieprasījums pēc ķīniešu Saab? FOTO

Jauns.lv

Ja vien neesam īpaši turīgi, mūsu ikdiena sastāv no vienas vienīgas “ķīnas”, sākot no bikšu priekšas rāvējslēdzēja un beidzot ar dažādiem sadzīves priekšmetiem.

Nevar viennozīmīgi apgalvot, ka viss, kas darināts Ķīnā, ir slikts, nekvalitatīvs un nekam nederīgs. Ir lietas, kuras ražo tikai un vienīgi Ķīnā. Ir lietas, kuras Ķīnā ražo labāk nekā citviet pasaulē. Arvien aktīvāk pasaules tirgu iekaro Ķīnā ražoti viedtālruņi un citas modernās tehnoloģijas. Nemaz nerunājot par to, ka vismaz puse no pasaules mēroga zīmoliem ražotni pārcēluši uz Ķīnu un pat pāri par tūkstots latiem maksājošais dators, visticamāk, dižosies ar uzrakstu “made in China”.

Cita lieta ir ar automobiļiem. Te nu visi kā viens ķīniešu autobūves centienus uztver ar skepsi un ironiju. Vai tam ir argumentēts pamats un cik daudz Ķīnā ražotu automobiļu mūsu braucējiem ir nācies notestēt?

2009. gadā Ķīnas Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC) iegādājās tiesības uz pēdējās paaudzes Saab 9-5 tehnoloģijām. Aizvadītā gadā uz Saab bāzes tika atrādīts konceptauto C70G, bet pirms mēneša Šanhajas automobiļu izstādē varējām aplūkot jau sērijveida modeli Senova D.

Nu pienācis laiks Senova D uznācienam uz auto tirgus skatuves. Tiesa gan, šo Saab 9-5 dvēseles pārdzimšanu varēs novērtēt tikai Ķīnā un Honkongā. Taču nekad nevajag teikt nekad un varbūt kāds nolems piedāvāt šo auto arī pie mums. Nav taču noslēpums, ka šajā austrumu reģionā tapušie spēkrati ir ievērojami lētāki par to analogiem citviet pasaulē.

Senova D ir pilnvērtīgs vidējās klases automobilis un pirmajā laikā tas tiks piedāvāts ar 2.0 benzīna turbīndzinēju, kura maksimālā jauda ir 201 zirgspēks. Zināms arī tas, ka šis auto maksās vien 22 700 ASV dolārus, kas mūsu naudā ir aptuveni 12 000 lati.

Ar laiku plānoti arī citi – jaudīgāki dzinēji. Neiztikt, protams, arī bez elektriskās versijas, lai gan diez vai Ķīnā un Honkongā šādai modifikācijai būs piekrišana. Un tomēr interesanti uzzināt, cik liels pēc ķīniešu Saab 9-5 būtu Latvijā, kur visu nosaka zīmols?

Senova D sērijveida modelis

Gints Gavers, Foto: publicitātes foto

Tēmas