Maskavas autoizstāde 2014. gadā būs visdārgākā pasaulē?
Jau šobrīd žurnālisti aktīvi akreditējas uz rudens izstādi Frankfurtē. Vai tāda iespēja būs arī nākamajā pavasarī Maskavā pagaidām ir uz jautājuma zīmes.
Auto un tehnoloģijas

Maskavas autoizstāde 2014. gadā būs visdārgākā pasaulē?

Jauns.lv

Eiropas autožurnālistiem ir divi svarīgi pasākumi – Ženēvas autoizstāde pavasarī un Parīzes vai Frankfurtes autošovs rudenī. Ja atliek laiks un nav slinkums kārtot vīzu, tad arī Maskava.

Maskavas auto izstāde gluži nevar mēroties spēkiem ar Ženēvu, Parīzi vai Frankfurti, taču nevar apgalvot, ka tur nav ko redzēt. Maskava parasti izceļas ar diezgan interesantiem spēkratiem, kurus Eiropas izstādēs neatrāda. Taču tā vien šķiet, ka 2014. gada Maskavas autošovs ieies vēsturē arī kā visdārgākā automobiļu izstāde. Eiropā pilnīgi noteikti, bet, iespējams, ka arī visā pasaulē. Lai iekārtotu savu stendu, dažiem labiem autoražotājiem nāksies šķirties pat no vairāk nekā miljona eiro par astoņām izstādes dienām.

Izskanējušas bažas, ka 2014. gada Maskavas auto izstāde varētu nenotikt pārmērīgi augsto izmaksu dēļ. Lai arī autoražotāji trūkumu necieš, arī viņiem ir savs pacietības mērs. Tiem, kas savu dalību Maskavas izstādei pieteiks un apmaksās līdz šā gada septembrim nāksies šķirties no 185 eiro par kvadrātmetru. Pēc septembra kvadrātmetra cena sasniegs 250 eiro.

Jāpiebilst, ka Parīzes auto izstādē viens kvadrātmetrs maksā 165 eiro un Frankfurtē, kur izstāde notiks šoruden, cena par kvadrātmetru ir 157 eiro.

Vairāki autoražotāji jau izteikuši varbūtību izstādē nepiedalīties. Viens no tiem ir Renault, kas uzskata, ka šādas izmaksas nav adekvātas salīdzinoši ar Parīzi un Frankfurti, kur mediju pārklājums ir neskaitāmas reizes lielāks.

Taču Maskavas MMAC-2014 izstādes rīkotāji arī te vēl nav rimušies un pieprasa papildus samaksu par eksponātu nogādāšanu no izstādes teritorijas vārtiem līdz ekspozīcijas vietai!

Maskavieši atvēlējuši arī pārlieku īsu laika posmu stendu būvniecībai un ierīkošanai, brīvprātīgi piespiedu kārtā piedāvājot paši savus izstādes celtniekus. Nedēļas beigās notiks sanāksme, kurā Maskavas izstādes organizatori un autoražotāji mēģinās atrast zelta vidusceļu. Ja tas neizdosies, tad pilnīgi iespējams, ka MMAC-2014 nāksies samierināties vien ar AvtoVaz, Marussia un Jo-mobili, kurš diez vai kādreiz nonāks uz konveijera lentes.

Gints Gavers, Foto: Žanneta Gavere