Pārbūvēto motociklu šovs Cēsīs. FOTO
Pārbūvēto motociklu šovs izpelnījās nedalītu publikas uzmanību
Auto un tehnoloģijas

Pārbūvēto motociklu šovs Cēsīs. FOTO

Jauns.lv

Cēsīs norisinājās Latvijā pirmais Custom bike show, jeb pārbūvēto motociklu šovs. Tajā savus spēkratus demonstrēja īsteni moto cienītāji, kuri savus braucamos vai nu pārbūvējuši vai uzbūvējuši pilnīgi no jauna.

Šova idejas autori ir Cēsu Motokluba XIII dalībnieki, kuri regulāri apmeklējuši līdzīgu pasākumu Zviedrijas pilsētā Nortelje. “Tur jau no 1971.gada pulcējas domubiedri, kuriem motociklu pārbūve ir sirds lieta. Tādi šovi notiek daudz kur pasaulē, no kuriem iespaidīgākais norosinās Dallasas pilsētā Sturgis. Tā kā Latvijā interese par oriģināliem motocikliem kļūst arvien lielāka, sapratām, ka ir īstais brīdis to sarīkot Latvija,” stāsta Motoklubs XIII prezidents Kristians Ozoliņš.

Katra sevi cienoša baikera mērķis ir padarīt savu braucamo atšķirīgu.
Katra sevi cienoša baikera mērķis ir padarīt savu braucamo atšķirīgu.

Cesīs skatītāju vērtējumam tikai nodoti 28 motocikli. Ņemot vērā, ka Nortlejē to skaits ir vidēji 150, pirmajam pasākumam tas nav slikts rādītājs. Skatītāji un šova dalībnieki varēja balsot par saviem favorītiem, tāpēc katram mocim tika piešķirts kārtas numurs. Vaicāts par šāda, pārbūvēta motocikla izmaksām, Ozoliņš neslēpj, ka tas nav lēts prieks. “Katrs sevi cienošs baikeris vēlas ar kaut ko atšķirties, būt individuāls, lai tavam spēkratam ir kas tāds, kas nav nevienam citam. Uz to arī visi tiecas. Iespējas šajā ziņā ir fantastiskas, viss ir atkarīgs no vēlmēm un budžeta. Sērijveida moci nopirkt nav grūti. Lai sāktu kaut ko šajā ziņā darīt, ir jāsāk interesēties, izprast nianses, apzināties, kādu stilu vai dizainu vēlies, jo ir iespēja izvēlēties no tūkstošiem versiju. Tas tev nav fiksīti uzbūvēt,” smejas Kristians.

Latvijā būvētas spēkrata izmaksas nav lētas un vidēji sastāda 10 - 15 tūkstošus latu
Latvijā būvētas spēkrata izmaksas nav lētas un vidēji sastāda 10 - 15 tūkstošus latu

Viens no Latvijā atzītākajiem meistariem, kurš labi pazīstams arī antīko automobiļu īpašnieku aprindās, ir Ervīns Jēgers. Pie viņa iespējams uzbūvēt pilnīgi jaunu motociklu, kas izmaksās vidēji 15 000 latu. Salīdzinot ar analogiem ārzemēs, kur pašu būvētu moču izmaksas var sasniegt pat 100 tūkstošus, tas nemaz neesot tik dārgi. Tie, kam nav šāda budžeta, pērk bāzes motociklu un gadu gaitā to pamazām uzlabo, ņemot vērā finanšu iespējas. Lai mocis iegūtu savu personisko seju, pēc Ozoliņa domām jārēķinās ar vismaz 5000 latu.

Lielākā daļa Cēsīs redzamo spēkratu faktiski uzbūvēti no nulles. Bez skatītājiem un šova dalībniekiem, tos vērtēja arī moto meistari - Andris Zeps no Zeps motorcycles, Ervīns Jēgeris no JegErDesing un Juhans Losops no Metalhamer. Sasummējot visas balsis, pirmo godalgu ieguva Kawasaki 1100 motocikla īpašnieks Andis Vitmanis.

Balvas Best of custom īpašnieks Andis Vitmanis pie sava spēkrata, kurš tapis Valmierā. Autors PROJECT 11 (Valmiera)
Balvas Best of custom īpašnieks Andis Vitmanis pie sava spēkrata, kurš tapis Valmierā. Autors PROJECT 11 (Valmiera)

Otro vietu ieguva motocikls Harley Davidson, kura īpašnieks un autors ir Juhans Losops METALHAMER (Rīga). Spēkrats ir pilnībā būvēts un krāsots Latvijā.
Otro vietu ieguva motocikls Harley Davidson, kura īpašnieks un autors ir Juhans Losops METALHAMER (Rīga). Spēkrats ir pilnībā būvēts un krāsots Latvijā.
Trešās vietas ieguvējs - Harley Davidson, motocikla īpašnieks Vents Veinbergs, autors Ervīns Jēgeris JegEr CUSTOM@DESIGN (Salaspils)
Trešās vietas ieguvējs - Harley Davidson, motocikla īpašnieks Vents Veinbergs, autors Ervīns Jēgeris JegEr CUSTOM@DESIGN (Salaspils)

Labākais krāsojums - Harley Davidson, motocikla īpašnieks Uģis Spēlmanis, autors TANDERS (Rīga). Arī šis mocis ir pilnībā būvēts Latvijā un pabeigts tieši pirms šova.
Labākais krāsojums - Harley Davidson, motocikla īpašnieks Uģis Spēlmanis, autors TANDERS (Rīga). Arī šis mocis ir pilnībā būvēts Latvijā un pabeigts tieši pirms šova.
Publikas simpātija - Harley Davidson trike, kura īpašnieks ir Māris Everts.
Publikas simpātija - Harley Davidson trike, kura īpašnieks ir Māris Everts.

Pārbūvēts motocikls ir iespēja pielāgot spēkratu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tā tapis Balvu motokluba Spieķi vējā dalībnieka Daiņa Putniņa iespaidīgais braucamais BMW KT 100. Vieta, kas izskatās kā blakusvāģis, patiesībā ir paredzēta invalīdu ratiņiem. Pirms vairākiem gadiem Dainis ar savu motociklu cieta smagā avārijā, un viņam tika paralizētas abas kājas. Pateicoties draugiem un atbalstītājiem, par ziedojumiem tika uzbūvēts braucamais, kurš vadāms tikai ar rokām.

Pateicoties invalīdu ratiņiem pielāgotajam braucamajam, Dainis Putniņš atkal var sēsties motociklā un būt kopā ar saviem domubiedriem.
Pateicoties invalīdu ratiņiem pielāgotajam braucamajam, Dainis Putniņš atkal var sēsties motociklā un būt kopā ar saviem domubiedriem.
Līdzīgs liktenis piemeklējis arī citu balvēnieti - Ediju Filipsonu, kuram ir paralizētas kājas. Viņš pārvietojas ar īpaši pārveidotu Harley Davidson traiku, kurā īpašs nodalījums atvēlēts kruķiem.
Līdzīgs liktenis piemeklējis arī citu balvēnieti - Ediju Filipsonu, kuram ir paralizētas kājas. Viņš pārvietojas ar īpaši pārveidotu Harley Davidson traiku, kurā īpašs nodalījums atvēlēts kruķiem.

Kristians Ozoliņš nezin cik īsti Latvijā ir pārbūvētu un no jauna uzbūvētu motociklu. Taču viņš ir pārliecināts, ka interesantākie eksemplāri bija aplūkojami Cēsu šovā. Viņš sola, ka šis pasākums kļūs par tradīciju un ir pārliecināts, ka jau nākamgad apskatāmo spēkratu skaits būs ievērojami lielāks.


Una Ulme/ Foto: Una Ulme