Bizness un ekonomika

Labi pārdevēji ir uz izķeršanu - konkurenti cenšas pārvilināt

Jauns.lv

Gandrīz katrs otrais pārdošanā strādājošais jeb 45% aptaujāto pēdējā gada laikā saņēmuši darba piedāvājumu no cita uzņēmuma, liecina kādas personālatlases firmas veiktais pētījums.

Pētījumā atklājies, ka gandrīz katrs ceturtais respondents atzinis, ka saņēmis darba piedāvājumu pārdošanas vai klientu apkalpošanas jomā tieši no konkurējoša uzņēmuma.

"CV-Online Latvia" biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš norāda, ka pārdošanas un klientu apkalpošanas jomas profesionāli ir nemainīga vērtība. Jau vairākus gadus tā ir pieprasītākā profesija. Šobrīd līdz ar valsts ekonomikas izaugsmi uzlabojusies arī situācija darba tirgū, tāpēc, saasinoties konkurencei, uzņēmumi ir gatavi pat tādiem darbinieku piesaistīšanas veidiem kā pārvilināšana, nereti piedāvājot par 20-30% augstāku atalgojumu.

"Darbinieks, kurš tiek pārvilināts uz citu uzņēmumu, pašreizējā darbavietā var justies nenovērtēts, nepietiekami atalgots, bez pietiekamas motivācijas un skaidras karjeras perspektīvas," skaidro Brodiņš, piebilstot, ka pētījuma dati arī parāda, ka gandrīz 40% respondentu, kuri patlaban strādā pārdošanā vai arī klientu apkalpošanas jomā, pašreizējā darbavietā nejūtas profesionāli novērtēti no vadības puses.

Kā galvenos motivējošos faktorus strādāt šajā jomā respondenti min pašu procesu, kas saistīts ar klientu piesaisti, preču un pakalpojumu pārdošanu, darījumu slēgšanu, to norādījuši 38% respondentu. Tāpat arī 28% no šajā nozarē strādājošajiem min, ka tā ir izdevība pilnveidot komunikācijas prasmes. Bet tikai katrs piektais jeb 20% aptaujāto atzinuši, ka tā ir arī laba iespēja nopelnīt.

Starp motivējošiem faktoriem retāk respondenti norādījuši, piemēram, svešvalodu pielietošanu, iespēju doties komandējumos, elastīgu darba laiku, profesionālu un patīkamu darba kolektīvu un citus faktorus.

Pēdējā gada laikā atalgojuma pieaugums bijis vairāk nekā 35% aptaujāto. Tā galvenokārt bijusi lielāka pamatalga vai arī papildu bonusi. Vairāk nekā 64% atalgojums nav pieaudzis, turklāt 12% respondentu norādījuši, kas tas pat ir samazinājies.

Pētījums par pārdošanas vai klientu apkalpošanas profesijā strādājošajiem veikts septembrī. Pētījums norisinājās interneta vidē, kopumā aptaujājot 3272 respondentus - 65% sieviešu un 35% vīriešu - vecumā no 18 līdz 55 un vairāk gadiem.

No visiem aptaujātajiem 1313 patlaban strādā pārdošanas vai klientu apkalpošanas jomā, kas arī sniedza par to detalizētākas atbildes. Turpretī vairāk nekā 60% respondentu, kuri patlaban šajā jomā nestrādā, norādīja, ka apsver iespēju nākotnē strādāt pārdošanā vai klientu apkalpošanā.

LETA, Foto: Bulls Press