Eksperts: Eiropas ostas mērķtiecīgi uzlabo konkurētspēju; Latvijai pietrūkst vienotas valsts politikas
Eiropas ostas mērķtiecīgi uzlabo savu konkurētspēju un cenšas palielināt savu pievienoto vērtību loģistikas ķēdē, intervijā norāda Zviedrijas prāmju kompānijas "Stena Line" reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš.
Pievienotā vērtība tiekot palielināta dažādi, arī veidojot kopīgu mārketingu. "Piemēram, Hamburgas osta savā mārketingā ir iekļāvusi arī Ķīles ostu. Šķiet, ostas ir turpat blakus, vajadzētu konkurēt, taču ir izdomāts izmantot Hamburgas ostas marketinga kanālu, kas ir spēcīgs," skaidro uzņēmuma vadītājs.
Lībekas osta savukārt aktīvi palīdz attīstīt iekšzemes dzelzceļa transporta multimodālos operatorus, piedaloties gan ar savu kapitālu, gan administrāciju, gan savu drošības garantiju. Vēlāk operatoru aktīvus nodod privātpersonām, toties osta aktīvi iesaistās šo operatoru veidošanas procesā.
Svarīgi arī esot, kādā iepakojumā pievienotā vērtība tiek pārdota. "Hamburgas ostas mārketinga gadījumā galu galā katrs uzņēmums pārdod savu produktu, taču tas tiek iesaiņots Hamburgas ietinamajā papīrītī un tiek aiznests līdz "entajiem" galdiem. Klients saprot, ka šo uzņēmumu darbību atbalsta Hamburgas osta un nebūs tā, ka pēc dažiem mēnešiem, kad tie sāks strādāt, konkrēto termināli izdomās "klapēt ciet". Osta nostrādā kā zīmols. Ķīnietim, piemēram, uzņēmums ar abreviatūru ABC neko neizsaka, bet Hamburgas ostu viņš zina," uzsver Tauriņš.
Lai Latvijā kaut ko tādu paveiktu, esot jābūt pašmotivācijai. Ja ieteikums neesot sagaidīts, tas pozitīvu reakciju neizsauks. "Vai nu mums ir vienota valsts politika, viens piedāvājums, un tad saliekam vienā katliņā tās trīs oliņas un pārējās mazās pieliekam klāt, veidojot Latvijas ostu, vai nedarām neko," uzsver eksperts.
Jau iepriekš ziņots, ka šī gada janvārī toreizējais "DB Schenker Latvija" vadītājs Tauriņš sāka darbu Zviedrijas prāmju kompānijā "StenaLine" kā reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS.
"StenaLineGroup" ir starptautisks transporta un tūrisma pakalpojuma uzņēmums ar plašu maršrutu tīklu Eiropā. Kompānijai ir 19 prāmju maršruti Skandināvijas un Lielbritānijas reģionā. Maršruti savieno astoņas valstis. Kompānijai ir 35 prāmji, un tajā strādā 5700 darbinieki. Kompānijas ienākumi ir 723 miljoni latu (9080 miljoni SEK).