Pazudušās lidmašīnas meklēšanā pavīdējis "daudzsološs pavediens"
Austrālijas karaflotes kuģis ir uztvēris jaunus signālus, kas varētu būt no pazudušās Malaizijas pasažieru lidmašīnas "melnajām kastēm" ar lidojuma datu ierakstiem.
Karaflotes kuģa "Ocean Shield" hidrolokators ir uztvēris signālus, kādus parasti emitē lidmašīnu "melnās kastes, paziņoja bijušais Austrālijas aizsardzības spēku pavēlnieks Anguss Hjūstons, kurš tagad vada pazudušās lidmašīnas meklēšanu.
Viņš šos signālus raksturoja kā "daudzsološu pavedienu".
Iepriekš bija ziņots, ka arī Ķīnas meklēšanas dienesta kuģis uztvēris pazudušās lidmašīnas meklēšanas rajonā signālus tādā frekvencē, kādā parasti darbojās šīs lidmašīnas "melnās kastes". Apmēram 90 kilometrus no šīs vietas Ķīnas lidmašīna pamanīja okeānā baltas atlūzas.
Jau vēstīts, ka Malaizijas nacionālās aviokompānijas "Malaysia Airlines" lidmašīna "Boeing 777-200" ar 227 pasažieriem un 12 apkalpes locekļiem bija ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu, kad ar to pārtrūka sakari. Tas notika 8.martā pulksten 2.40 pēc vietējā laika (7.martā 23.40 pēc Latvijas laika) virs Dienvidķīnas jūras netālu no Vjetnamas dienvidu provinces Kamau neilgi pirms tam, kad aviolainerim bija paredzēts pāriet Vjetnamas Hošiminas lidojumu kontrolcentra atbildības zonā.
Saskaņā ar satelītu un militāro radaru datiem ir divi milzu koridori, caur kuriem var būt lidojusi šī lidmašīna. Ziemeļu koridors aizņem plašu teritoriju Āzijas dienvidos un centrālajā daļā, tostarp Ķīnas galējos rietumus, bet dienvidu koridors ir Indijas okeāna dienvidu daļā uz rietumiem no Austrālijas. Tomēr ziemeļu koridora iespējamība vēlāk tika izslēgta un secināts, ka lidmašīna līdz sauszemei nav nonākusi.
Malaizijas policija ir veikusi kratīšanu lidmašīnas pilotu mājās un pētījusi galvenā pilota mājās uzstādītu lidojumu simulatoru pēc ziņām, ka lidmašīna var būt mainījusi kursu uz rietumiem un tās sakaru aprīkojums apzināti ticis izslēgts.
BNS, Foto: AFP/LETA