"Runa nebija par naudu, bet principu," "Ryanair" pasažieres rīcība Spānijas lidostā izpelnās apkārtējo aplausus
foto: Pexels.com
Pasažieri, kas bija kļuvuši par situācijas aculieciniekiem, aplaudēja viņas atjautībai./Ilustratīvs attēls.
Pasaulē

"Runa nebija par naudu, bet principu," "Ryanair" pasažieres rīcība Spānijas lidostā izpelnās apkārtējo aplausus

Monika Zvaigzne

Jauns.lv

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" ir slavena ar vienām no stingrākajām prasībām rokas bagāžas gabarītiem Eiropā. Tā dēļ soctīklos nereti parādās ceļotāju sūdzības par pieļaujamo bagāžas normu pārsniegšanas sodiem, raksta "Daily Express".

"Runa nebija par naudu, bet principu," "Ryanair" p...

Tomēr 43 gadus vecā tūriste Natālija Sedlere, šķiet, atradusi ģeniālu veidu, kā apiet alkatīgās aviokompānijas stingros noteikumus. Trīs bērnu māte pastāstīja, ka 2025. gada 20. maijā, iekāpjot reisā no Maljorkas uz Līdsbredfordu, "Ryanair" darbinieks pieprasījis, lai viņa somu nodod bagāžas nodalījumā.

Natālija jau iepriekš bija iegādājusies prioritāro piezemēšanos ģimenes atvaļinājumam Baleāru salās, kas viņai deva tiesības pārvadāt divus rokas bagāžas priekšmetus ar izmēru - 40 x 20 x 25 cm un 55 x 40 x 20 cm.

Lai gan Natālija atzina, ka viņas ceļasoma nedaudz pārsniedza pieļaujamos apmērus, viņa atteicās maksāt 70 eiro par tās pārvadāšanu - iemesls bija "Ryanair" darbinieces rupjā uzvedība.

Tā vietā sieviete devās uz tuvāko bāru pie nolaišanās izejas un lūdza personālam atkritumu maisu. Viņa iebēra tajā visu ceļasomas saturu, pašu ceļasomu atstāja lidostā un tad mierīgi iekāpa lidmašīnā, maisu novietojot augšējā bagāžas plauktā. Pasažieri, kas bija kļuvuši par situācijas aculieciniekiem, aplaudēja viņas atjautībai.

"Čemodāns burtiski bija platāks par pieļaujamo tikai par naga tiesu, un viens no riteņiem nedaudz izspiedās. Es nestrīdos - tas tiešām neatbilda. Taču "Ryanair" darbiniece sacīja: "Ja nesamaksāsi 70 eiro, lidosi ar nākamo reisu. Es aizsūtīšu lidmašīnu bez tevis." Runa nebija par naudu - bet principu. Viņa bija vienkārši šausmīgi rupja," stāstīja Natālija.

Pēc viņas teiktā, tikai nedēļu iepriekš viņa jau lidojusi uz Maljorku ar to pašu reisu un to pašu koferi - arī toreiz nekādas pretenzijas neesot radušās. Turklāt ceļasoma bija pilnīgi jauna un dāvana no vecākiem. Neskatoties uz to, sieviete apgalvo, ka nenožēlo, ka to izmetusi.

"Es biju ļoti priecīga atbrīvoties no šī kofera. Tā ir tikai lieta, ne pasaules gals... Man bija sajūta, ka tikko esmu izlauzusies brīvībā. Protams, iegādāšos jaunu, bet noteikti pārbaudīšu tā izmērus - negribu tam atkal iziet cauri. Čemodāns maksāja tikai 54 eiro, un es noteikti netaisījos par to maksāt 70," viņa piebilda.

"Ryanair" incidentu komentēja, norādot, ka darbinieks, kurš pieprasījis samaksu, nav bijis aviokompānijas pārstāvis, bet strādājis kāda cita līgumdarbinieka vārdā. Turklāt pārvadātājs atgādināja, ka rokas bagāžas pārvadāšanas noteikumi ir vienkārši:

"Ryanair politika pa bagāžu ir caurspīdīga: ja soma ietilpst mūsu izmērā - bet tā ir pat lielāka nekā oficiāli pieļaujamie gabarīti - tā tiek vesta bez maksas. Ja neietilpst - par to iekasē maksu. Šīs pasažieres soma neatbilda noteiktajiem parametriem, un viņa nolēma mantas pārlikt citā izmēra somā. Problēmas var viegli izvairīties - pietiek ievērot nosacījumus, ar kuriem pasažieri vienojas, veicot rezervāciju: ceļot ar noteiktām normām atbilstošu bagāžu."